Europaudvalget 2012-13
Rådsmøde 3243 - Transport, tele og energi Bilag 6
Offentligt
1260298_0001.png
Europaudvalget
Til:
Dato:
Udvalgets medlemmer
14. juni 2013
Beslutningsreferat fra møde i Europaudvalget fredag den 7. juni 2013
vedrørende Rådsmøde nr. 3243 (transport, telekommunikation, og ener-
gi - telekommunikation og søtransport) den 6.-7. juni 2013 og den 10.
juni 2013
På mødet forelagde regeringen Europaudvalget et forhandlingsoplæg vedrø-
rende de sager på rådsmødets dagsorden, der er nævnt nedenfor. For hver
enkelt sag er det anført, hvilke partier der ytrede sig imod forhandlingsoplæg-
get.
Pkt. 2. Forslag til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv om interoperabilitet
i jernbanesystemet i Den Europæiske Union
Generel indstilling
KOM (2013) 0030
Enhedslisten ytrede sig imod forhandlingsoplægget.
Pkt. 5. Forslag til Europa-Parlamentets og Rådets forordning om ændring af
forordning (EF) nr. 261/2004 om fælles bestemmelser om kompensation og
bistand til luftfartspassagerer ved boardingafvisning og ved aflysning eller
lange forsinkelser og forordning (EF) nr. 2027/97 om luftfartsselskabers er-
statningsansvar ved luftbefordring af passagerer og deres bagage
Tidlig forelæggelse
KOM (2013) 0130
Enhedslisten og Liberal Alliance ytrede sig imod forhandlingsoplægget.
Øvrige beslutningsreferater fra samme møde: Rådsmøde 3247 – bilag 7 og Rådsmøde 3246 –
bilag 3
1/2
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
Pkt. 6. Forslag til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv om ændring af
direktiv 96/53/EF af 25. juli 1996 om fastsættelse af de største tilladte dimen-
sioner i national og international trafik og største tilladte vægt i international
trafik for visse vejkøretøjer i brug i Fællesskabet
Tidlig forelæggelse
KOM (2013) 0195
Enhedslisten ytrede sig imod forhandlingsoplægget.
Pkt. 7. Forslag til Europa-Parlamentets og Rådets forordning om ændring af
forordning (EU) nr. 912/2010 om oprettelse af Det Europæiske GNSS-agentur
Tidlig forelæggelse
KOM (2013) 0040
Ingen partier ytrede sig imod forhandlingsoplægget.
2/2