Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 10. januar 2005 SJ 400-2 Trafikudvalget har i brev af 3. januar 2005 stillet mig følgende spørg  smål 28 (L11 – Svaret vedlæ  gges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 28: "Ministeren bedes kommentere henvendelse af 29. december 2004 fra Grøndal Lokalråd, jf. L 11   – Svar: Grøndal Lokalråd peger i henvendelsen til Trafikudvalget på, at William 2   - modellen må forventes at medføre e  n stigende trafikmængde gennem Grøndal Lokalråds område. Lokalrådet anfører, at udformningen af Will i- am 2-modellen indebærer en mere direkte forbindelse mellem Jyllingevej og Frederikssundmotorvejen og dermed en mulighed for en større trafi k- mængde ind mod   byen. Vejdirektoratet bekræfter, at forbindelsen mellem Jyllingevej i Rø   dovre Kommune og Frederikssundmotorvejen vil blive mere direkte i Model 2c end i lovforslagets projekt. Vejdirektoratet har desuden gennemført trafikberegninger af den seneste udgave af Model 2 –  Model 2c. Af disse beregninger ses en stigning i trafikken på Jyllingevej mellem M o- torring 3 og Tårnvej på ca. 6.200 biler pr. hverdagsdøgn i forhold til lo   v- forslagets projekt.
Side 2 af 2 I forhold til Basis 2010, det vil sige den fremskrevne trafiksituation, hvor der ikke anlægges en ny motorvej til Frederikssund, forventes, at Model 2c på denne strækning medfører en stigning i trafikken på ca. 4.100 biler pr. hverdagsdøgn. På Jyllingevej mellem Rødovrevej og Ålekistevej forventes i forhold til Basis 2010 en stigning i trafikken på ca. 2.700 biler pr. hve r- dagsdøgn. Med venlig hilsen Flemming Hansen