Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 14. januar 2005 SJ 400-2 Trafikudvalget har i brev af 10. januar 2005 stillet mig følgende spørgsmål 29 (L 11- Spørgsmål 29), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægg  es i 5 eksemplarer. Spørgsmål 29: "Ministeren bedes oplyse, hvilke konsekvenser William-modellen vil få for årsdøgntrafikken på Jyllingevej - både på strækningen umiddelbart efter motorring 3 og - på strækningen, længere inde mod København omkring Vanløs e." Svar: Jeg kan oplyse, at Vejdirektoratet i forbindelse med besvarelsen af de sene- ste spørgsmål fra Trafikudvalget har gennemført trafikberegninger af M   o- del 2c på strækningen mellem Motorring 3 og Motorring 4. På strækningen fra Motorring 4 til Frederi   kssund er i beregningerne forud- sat et forløb svarende til Hovedforslag 1 (åben  -land løsningen) i Vejdire k- toratets VVM-redegørelse. Af disse beregninger ses en stigning i trafikken på Jyllingevej mellem M o- torring 3 og Tårnvej på ca. 6.200 biler pr. hverdags  døgn, svarende til ca. 5.500 biler pr. årsdøgn, i forhold til lo  vforslagets projekt. I forhold til Basis 2010, det vil sige den fremskrevne trafiksituation, hvor der ikke anlægges en ny motorvej til Frederikssund, forventes, at Model 2c på denne strækning    medfører en stigning i trafikken på ca. 4.100 biler pr. hverdagsdøgn, svarende til ca. 3.600 biler pr. årsdøgn.
Side 2 af 2 På Jyllingevej mellem Rødovrevej og Ålekistevej forventes Model 2c i forhold til Basis 2010 at medføre en stigning på i trafikken på ca. 2.700 biler pr. hverdagsdøgn, svarende til ca. 2.400 biler pr. årsdøgn. Med venlig hilsen Flemming Hansen