Beskæftigelsesministerens besvarelse af spørgsmål nr. 95   af 28. april fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg (L 22). Spørgsmål nr. 95: Det forudsættes, at staten og kommunen har nogle fælles udgifter i jobcent- ret. Er der ikke behov for, at der for disse udgifter kan fastsættes nærmere regler om regnskabsaflæggelse og revision mv. på tilsvarende måde som der foreslås i § 72, stk. 3? Svar:   Når kommunen og staten flytter sammen i jobcentre , vil der være fælles- udgifter. Det forventes, at der indgås driftsaf taler mellem kommunen og den statslige del af jobcentret om fx indkøb, servicefunktioner og andre fælles- udgifter i jobcentret. De statslige udgifter i jobcentret vil således  – uanset om de afholdes af staten alene eller der er tale om en samfinansiering med kommunen via en driftsaf- tale – være underlagt de sædvanlige regnskabs- og revisionsbestemmelser, som er gældende i dag. Beskæftigelsesministeriet og Rigsrevisionen vil have indseende med de ud- gifter, som afholdes af den statslige del af jobcentret i henhold til en given driftsaftale i jobcentret. Hvad angår kommunens andel af de fælles udgifter i jobcentret, vil disse l i- geledes være underlagt de sædvanligt gældende regler for regnskab og revi- sion i kommunerne. Maj 2005 Vores sag 04-201-52/101-0012