Beskæftigelsesministerens besvarelse af spørgsmål nr. 9 af 7. december 2005 fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg (L 15). Spørgsmål nr. 9: ” Med henblik på et eventuelt kommende samråd bedes ministeren oplyse hvad der er den politiske hensigt i forbindelse med udmøntningen af reglerne om øget gennemsigtighed. Er det ministerens hensigt, at a -kasserne hvert år skal sende et brev og prisliste til samtlige medlemmer, eller kan denne information gives f.eks. gennem en eller flere webportaler?” Svar:   Formåle t med de administrative regler, der skal fastsættes,   er at sikre, at den enkelte borger hvert år  på en  hensigtsmæssig   måde får indblik i valgmuli  g- hederne på a -kasseområdet både med hensyn til pris og servicetilbud mv. i de enkelte a-kasser. Den nærmere u  dformning af de administrative regler, herunder hvordan a- kasserne skal give informationerne, er fortsat under vurdering. Jeg er indstillet på, at denne information kan  gives på anden vis  end et indi- viduelt brev til alle medlemmer, f.eks. ved skriftlig information i medlem s- blad eller på anden måde   til medlemmerne om, hvor oplysninger om admini- strationsbidrag mv. kan findes. Jeg vil dog understrege, at det er afgørende for mig, at informationen sker klart og tydeligt til samtlige a-kassemed- lemmer, og dette vil komme til at fremgå af de administrative re gler. December 2005 Vores sag 301-0011