Folketingets Uddannelsesudvalg

Christiansborg

 I forbindelse med behandlingen af (L 183) Forslag til Lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse har

Folketingets Uddannelsesudvalg i brev af 2. maj 2006 stillet mig følgende spørgsmål:

 

Spørgsmål 25 :

” Hvordan indgår dialog mellem skoler og fagkonsulenter om den kvalitative udvikling af undervisningen i ministeriets planer for en videreudvikling af tilsynet, jf. pkt. 2 i lovforslagets almindelige bemærkninger? ”

 

Svar:

Det konkrete grundlag for en dialog mellem Undervisningsministeriet og institutionerne om udvikling af undervisningskvaliteten vil ofte tage udgangspunkt i anvendelsen af de overordnede kvalitetsindikatorer.

 

Undervisningsministeriets fagkonsulenter vil indgå i denne dialog, såfremt de forhold, der er sat fokus på, vedrører undervisningskvaliteten i konkrete fag på institutionen.

 

 

Dette svar fremsendes i 5 eksemplarer.

 

 

 

Med venlig hilsen

 

 

Bertel Haarder