§ 20-spørgsmål S 7189 Om forsinkelser/aflysninger

Til: Transport- og energiminister Flemming Hansen (KF)
Dato: 18-09-2006
Samling: 2005-06
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 18-09-2006
Endelig besvarelse 05-10-2006
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren udarbejde en opgørelse over antallet af forsinkelser/aflysninger opgjort på følgende kategorier af årsager 1) stationssikringsanlæg eksl. ydre enheder som sporskifter, signallamper, sporisolationer og kabler, 2) fjernstyringsanlæg eksl. kabler, 3) overkørselsanlæg, 4) fejl på ydre enheder som sporskifter, signallamper, sporisolationer og kabler, samt en vurdering af, hvor alvorlige konsekvenser de enkelte typer af fejl har for togdriften, f.eks. ved at opgøre hvor store forsinkelser den enkelte fejl type typisk koster?
Skriftlig begrundelse:
Antallet af »fejl« alene giver ikke det fulde billede. Det er nødvendigt at kende konsekvenserne af fejlene. En lampefejl kan somme tider have minimale konsekvenser, mens en sporisolation i et sporskifte eller et defekt kabel et andet sted kan vælte det hele.
Dokumentdato: 05-10-2006
Modtaget: 05-10-2006
Omdelt: 05-10-2006

Svar på spm. nr. S 7189

S 7189 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 18-09-2006
Modtaget: 18-09-2006
Omdelt: 18-09-2006

Vil ministeren udarbejde en opgørelse over antallet af forsinkelser/aflysninger opgjort på følgende kategorier af årsager: 1) stationssikringsanlæg eksl. ydre enheder som sporskifter, signallamper, sporisolationer og kabler, 2) fjernstyringsanlæg eksl. kabler, 3) overkørselsanlæg, 4) fejl på ydre enheder som sporskifter, signallamper, sporisolationer og kabler, samt en vurdering af, hvor alvorlige konsekvenser de enkelte typer af fejl har for togdriften, f.eks. ved at opgøre hvor store forsinkelser den enkelte fejl type typisk koster?

Vil ministeren udarbejde en opgørelse over antallet af forsinkelser/aflysninger opgjort på følgende kategorier af årsager: 1) stationssikringsanlæg eksl. ydre enheder som sporskifter, signallamper, sporisolationer og kabler, 2) fjernstyringsanlæg eksl. kabler, 3) overkørselsanlæg, 4) fejl på ydre enheder som sporskifter, signallamper, sporisolationer og kabler, samt en vurdering af, hvor alvorlige konsekvenser de enkelte typer af fejl har for togdriften, f.eks. ved at opgøre hvor store forsinkelser den enkelte fejl type typisk koster? (pdf-version)
Html-version