§ 20-spørgsmål S 3802 Om tradionel undervisning

Til: Undervisningsminister Bertel Haarder (V)
Dato: 26-03-2007
Samling: 2006-07
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 26-03-2007
Endelig besvarelse 16-04-2007
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er efter ministerens opfattelse grunden til, at danske folkeskolelærere bruger så lidt tid på traditionel undervisning?
Skriftlig begrundelse:
Lærernes arbejdstid er afsat til følgende: " 33,7 pct. går til traditionel klasseundervisning - 36,7 pct., hvis man tager det udvidede undervisningsbegreb, dvs. inklusive f.eks. elevvejledning og lejrskoleophold. " 19,6 pct. er afsat til individuel forberedelse. " 13,6 pct. af tiden går til fravær i form af blandt andet ferie og sygdom. " 12,4 pct. bruges på øvrig skoletid, som omfatter klasselærerfunktioner, møder, administration af skolebibliotek og opgaver med at føre tilsyn med biologisamlingen eller computerne. " 9,5 pct. af tiden bruges på elevernes frikvarterer. " 8,2 pct. til samarbejde med kollegerne og til ekstra individuel forberedelse. Oplysningerne fremgår af Delrapport om analyse af folkeskolelærernes arbejdstid, 2006, lavet af Finansministeriet, Undervisningsministeriet og Kommunernes Landsforening.
Dokumentdato: 16-04-2007
Modtaget: 16-04-2007
Omdelt: 16-04-2007

Svar på spm. nr. S 3802

Svar på spm. nr. S 3802 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 26-03-2007
Modtaget: 26-03-2007
Omdelt: 26-03-2007

Hvad er efter ministerens opfattelse grunden til, at danske folkeskolelærere bruger så lidt tid til på traditionel undervisning?

Hvad er efter ministerens opfattelse grunden til, at danske folkeskolelærere bruger så lidt tid til på traditionel undervisning? (pdf-version)
Html-version