Departementet Holmens Kanal 22 1060 København K
Tlf. 3392 9300 Fax. 3393 2518 E-mail [email protected]
|
Dato: 26. februar 2009
Under henvisning til Folketingets Socialudvalgs brev af 9. februar 2009 følger hermed velfærdsministerens endelige svar på spørgsmål nr. 7 (ad L 115). Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Anne Baastrup (SF).
Â
â€Ministeren bedes redegøre for sin holdning til, at familierne fÃ¥r mulighed for at benytte sig af telefonrÃ¥dgivning hele døgnet?â€
Svar:
Det er min opfattelse, at en mulighed for familierne til at benytte sig af telefonrÃ¥dgivning hele døgnet falder klart uden for formÃ¥let med lovforslaget. FormÃ¥let med lovforslaget er sÃ¥ledes at etablere en ordning, der â€bygger bro†til det offentlige system i den tidlige fase, hvor et forældrepar har fÃ¥et at vide, at deres barn har nedsat funktionsevne, og hvor der typisk vil melde sig nogle helt klare spørgsmÃ¥l om hjælpemuligheder m.v.
Det er endvidere min opfattelse, at et sådant tilbud vil være mindre relevant at etablere sammenholdt med, at familierne efter endt rådgivning og vejledning i regi af familievejlederordningen vil have ret til fortsat rådgivning og vejledning efter de nugældende regler herom.
Karen Jespersen