Aktstk. 84 Indgåelse af Offentlig-Privat-Partnerskabsaftale om motorvejsprojektet Kliplev-Sønderborg

Af: Transportminister Lars Barfoed (KF)
Folketingsår: 2009-10
Status: Tiltrådt

Spørgsmål 9

I argumentationen for at anvende OPP på både anlægs- og driftsfasen anføres det ofte, at fordelen er, at højere anlægsudgifter vil give lavere driftsudgifter når den samme part er økonomisk ansvarlig for begge dele, og at det offentlige typisk arbejder kortsigtet og med en lavere anlægsudgift og efterfølgende større driftsudgifter. Det modsatte synes at være tilfældet i nærværende aktstykke, jf. tabel 1. Hvorledes forklares denne forskel?
Dato: 15-01-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 20-01-2010
Modtaget: 20-01-2010
Omdelt: 20-01-2010

FIU - aktstk. 84 svar på § 28 spm. 9, fra transportministeren

Svar FiU § 28 aktstykke 84 spm 9 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-01-2010
Modtaget: 15-01-2010
Omdelt: 15-01-2010

Spm. om, at anvende OPP på både anlægs- og driftsfasen, til transportministeren