Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10
L 24 , L 24 A , L 24 B
Offentligt
772026_0001.png
772026_0002.png
J.nr. 2009-511-0042Dato: 8. december 2009
TilFolketinget - Skatteudvalget
L 24 - Forslag til Lov omændring af lov om afgift efter brændstofforbrugfor visse person biler, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love(Grøn omlægning af bilbeskatningen – II).Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 55 af 4. december 2009. Spørgsmå-let er stillet efter ønske af Jesper Petersen (SF).
Kristian Jensen
/ Lene Skov Henningsen
Spørgsmål 55:”Ministeren bedes redegøre detaljeret for de nye provenuberegninger for L 24. Umiddelba-re virkninger i årene 2010-2019 ønskes opgjort, samt den varige virkning af lovforslaget.Provenuet ønskes samtidig opdelt på personbiler og varebiler.”
Svar:I tabel 1 fremgår provenuberegninger for L24 opgjort som umiddelbar helårsvirkning, dvs.før tilbageløb og adfærd, på provenuet i årene 2010 til 2019 samt i varig virkning.Tabel 1VarigvirkningMio. kr.DieselpersonbilerUmiddelbar virkning2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 20193002602251951701501301109580331010550
15202015102DieselvarebilerAnm: Alle tal afrundet til nærmeste 5 mio. kr. bortset fra varig virkning.
I tabel 2 fremgår provenuberegninger for L24 opgjort som umiddelbar virkning, dvs. førtilbageløb og adfærd, på provenuet i årene 2010 til 2019 samt i varig virkning ved ikraft-trædelse 1. april 2010.Tabel 2VarigvirkningMio. kr.DieselpersonbilerUmiddelbar virkning2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 20193322526022519517015013011095801010550
15202015102DieselvarebilerAnm: Alle tal afrundet til nærmeste 5 mio. kr., bortset fra varig virkning.
Skønnet for varebiler er revideret, så det afspejler de seneste oplysninger om antallet af ny-registrerede varebiler.
Side 2