Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10
L 24 , L 24 A , L 24 B
Offentligt
772043_0001.png
772043_0002.png
J.nr. 2009-511-0042Dato: 8. december 2009
TilFolketinget - Skatteudvalget
L 24 - Forslag til Lov om ændring af lov om afgift efter brændstofforbrug forvisse personbiler, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love (Grønomlægning af bilbeskatningen - II).
Hermed svar på spørgsmål nr. 63 af 8. december 2009. Spørgsmålet er stilletefter ønske af Jesper Petersen (SF).
Kristian Jensen
/ Lene Skov Henningsen

Spørgsmål 63:

”Hvordan kan Miljøministeriet den 27. oktober 2009 i forbindelse med udkastet til luftkva-litetsplan lægge Skatteministeriets oplysninger om, at 250.000 persondieselbiler vil have etøkonomisk incitament til at få eftermonteret et partikelfilter til grund (Samrådsspørgsmål Atil L 24), når Skatteministeriet mere end 10 dage senere i sit svar af 6. november 2009 påspørgsmål S 210, stillet af Per Clausen (EL), fastholder et provenuskøn på 350 mio. kr.(hvilket svarer til, at 0 biler får eftermonteret et filter) - et svar som ministeren oven i købethenviser til i sit svar af 27. november 2009 på spørgsmål 9?”

Svar:

Miljøministeren har anvendt oplysningerne i svaret af 13. maj 2009 på spørgsmål 10 til L205.I mit svar af 6. november 2009 på spørgsmål S 210 har jeg, idet jeg henviser til de alminde-lige bemærkninger til lovforslag nr. L 24, anført, at provenuskønnene ikke omfatter efter-montering af partikelfiltre.For en gennemgang af provenubemærkningerne henvises til mit svar på spm. 57 og 59.
Side 2