Trafikudvalget 2009-10
L 134
Offentligt
844221_0001.png
Udkast
MINISTEREN
Folketingets TrafikudvalgChristiansborg1240 København K
DatoDok.idJ. nr.
11. maj 2010
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon33 92 33 55
Trafikudvalget har i brev af 10. maj 2010 stillet mig følgende spørgsmål 119(TRU alm. del), vedrørende L 134 Forslag til Lov om anlæg af en jernbane-strækning København-Ringsted over Køge, som jeg hermed skal besvare.Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Per Clausen (EL).

Spørgsmål nr. 119:

"Ministeren bedes uddybe sit svar på L 134 – spm. 73 og forholde sig til, at Tra-fikstyrelsen i deres bemærkninger til rapporten ”Bedre baner – bedre løsnin-ger” (p.9), har fået den fejlopfattelse, at beboernes bekymring for faldet i deresejendomsværdier ikke skyldes de gener, de vil opleve i anlægsperioden – somder blandt beboerne er forståelse for – men for de vedvarende gener, der vilvære når Nybygningsløsningen tages i brug."

Svar:

Jeg henholder mig til besvarelse af spørgsmål 73, og henviser endvidere til be-svarelse af spørgsmål 72.Derudover skal jeg gøre opmærksom på, at forligskredsen bag aftalen om ”Enmoderne jernbane” af 22. oktober 2009 på møde den 11. maj 2010 har beslut-tet, at afsætte yderligere 16 mio. kr. til projektet til etablering af en 3 m højstøjafskærmning på en 775 m lang strækning langs Allingvej i Hvidovre. Sam-menholdt med at den ny jernbane i den projekterede løsning gennem Valby og iHvidovre i størst muligt omfang er placeret i den eksisterende trafikkorridor ogover lange strækninger placeret i tunnel og åbent trug, vil jernbanen derfor kuni meget begrænset omfang påvirke støjniveauet i lokalområdet.
Med venlig hilsen
Hans Chr. Schmidt