Finansudvalget 2010
KOM (2010) 0446
Offentligt
DA
DA
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0002.png
EUROPA-KOMMISSIONEN
Bruxelles, den 31.8.2010
KOM(2010) 446 endelig
Forslag til
EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS AFGØRELSE
om anvendelse af Den Europæiske Fond for Tilpasning til Globaliseringen i henhold til
punkt 28 i den interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006 mellem
Europa-Parlamentet, Rådet og Kommissionen
om budgetdisciplin og forsvarlig økonomisk forvaltning
(ansøgning EGF/2010/011 NL/NXP Semiconductors, Nederlandene)
DA
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0003.png
BEGRUNDELSE
Punkt 28 i den interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006 mellem Europa-Parlamentet, Rådet
og Kommissionen om budgetdisciplin og forsvarlig økonomisk forvaltning
1
giver mulighed
for at anvende Den Europæiske Fond for Tilpasning til Globaliseringen (i det følgende
benævnt EGF) op til et årligt loft på 500 mio. EUR ud over lofterne i den finansielle rammes
relevante udgiftsområder.
Betingelserne for støtte fra EGF er fastsat i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF)
nr. 1927/2006 af 20. december 2006 om oprettelse af Den Europæiske Fond for Tilpasning til
Globaliseringen
2
.
Den 26. marts 2010 indgav Nederlandene ansøgning nr. EGF/2010/011 NL/NXP
Semiconductors med henblik på at opnå EGF-støtte som følge af afskedigelser i NXP
Semiconductors Netherlands BV (i det følgende benævnt NXP) i Nederlandene.
Efter en nøje gennemgang af ansøgningen konkluderer Kommissionen i overensstemmelse
med artikel 10 i forordning (EF) nr. 1927/2006, at betingelserne for økonomisk støtte efter
denne forordning er opfyldt.
RESUMÉ AF ANSØGNINGEN OG ANALYSE
Nøgledata:
EGF-referencenummer
EGF/2010/011
Medlemsstat
Nederlandene
Artikel 2
a)
Berørt virksomhed
NXP Semiconductors Netherlands BV
Leverandører og aktører i nedstrøms produktionsled
Ingen
Referenceperiode
1/10/2009 - 31/1/2010
Startdato for individualiseret støtte
1/10/2009
Ansøgningsdato
26/3/2010
Afskedigelser i referenceperioden
590
Afskedigelser før/efter referenceperioden
0
Afskedigede arbejdstagere, der er tiltænkt støtte
512
Individualiserede tilbud: budget i EUR
2 672 395
EGF-implementeringsomkostninger
3
: budget i EUR
111 350
EGF-implementeringsomkostninger i procent
4%
Samlet budget i EUR
2 783 745
Støtte fra EGF (65 %) i EUR
1 809 434
1.
Ansøgningen blev forelagt Kommissionen den 26. marts 2010 og suppleret med
yderligere oplysninger i tiden indtil den 3. juni 2010.
1
2
3
EUT C 139 af 14.6.2006, s. 1.
EUT L 406 af 30.12.2006, s. 1.
I overensstemmelse med artikel 3, stk. 3, i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr.
1927/2006 af 7. juli 2006
DA
2
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0004.png
2.
Ansøgningen opfylder EGF's særlige interventionskriterier i artikel 2, litra a), i
forordning (EF) nr. 1927/2006 og blev indgivet inden for den frist på 10 uger, der er
fastsat i forordningens artikel 5.
Sammenhæng mellem afskedigelserne og gennemgribende strukturelle ændringer i
verdenshandelsmønstrene, som kan tilskrives globaliseringen eller den internationale
finansielle og økonomiske krise
3.
For at etablere en sammenhæng mellem afskedigelserne og de strukturelle ændringer
af mønstrene i verdenshandelen, som kan tilskrives globaliseringen, gør
Nederlandene gældende, at markedet for halvledere
4
er et meget konkurrencepræget
globalt marked med et begrænset antal store aktører. I 2009 tegnede de 20 største
producenter sig for 63 % af verdensmarkedet
5
. Dette lægger et konstant pres på
producenterne for at begrænse omkostningerne. Nederlandene henviser til, at
lønniveauet hos halvlederproducenterne i Asien er meget lavere. F.eks. er de direkte
lønomkostninger Nederlandene 54 % højere end i Singapore, og for de indirekte
lønomkostningers vedkommende er der tale om en forskel på 47 %. Ifølge de årlige
salgsdata fra iSuppli Corporation faldt Europas andel af markedet fra 14,9 % i 2005
til 11,2 % i 2009, mens den for de største aktører i Asien steg fra 39,7 % i 2005 til
43,3 % i 2009. Vekselkursen mellem EUR og USD bevirkede desuden, at de
europæiske producenter blev stillet konkurrencemæssigt endnu dårligere, idet
omkostningerne afholdes i EUR, og produkterne sælges i USD.
Nederlandene gør desuden gældende, at virkningerne af ændringerne i
verdenshandelen yderligere forværredes af den økonomiske og finansielle krise, da
markedet for halvledere er meget følsomt over for ændringer i den økonomiske
vækst. I april 2009 faldt omsætningen af halvledere på verdensplan med 25,1 % i
forhold til april 2008.
4.
Dokumentation for antallet af afskedigelser og opfyldelse af kriterierne i artikel 2,
litra a)
5.
Nederlandene indgav ansøgningen i medfør af interventionskriteriet i artikel 2, litra
a), i forordning (EF) nr. 1927/2006, som forudsætter mindst 500 afskedigelser i løbet
af en firemåneders periode i en virksomhed i en medlemsstat, inklusive afskedigelser
hos leverandører eller hos producenter i efterfølgende produktionsled.
Ansøgningen vedrører 590 afskedigelser i én enkelt virksomhed – NXP - i
referenceperioden på fire måneder fra den 1. oktober 2009 til den 31. januar 2010. Af
disse afskedigelser blev 473 opgjort i overensstemmelse med bestemmelserne i
artikel 2, stk. 2, første led, i forordning (EF) nr. 1927/2006 og 117 opgjort i
overensstemmelse med bestemmelserne i forordningens artikel 2, stk. 2, andet led.
6.
Redegørelse for afskedigelsernes uforudseelighed
4
5
Halvledere er materialer, der har en elektrisk ledningsevne, der ligger mellem de ledende materialer og
de isolerende. Halvledere udgør en grundbestanddel i forskellige typer elektroniske kredsløbselementer,
der anvendes inden for kommunikations-, styrings- og detektionsteknologier og i computere.
På basis af den årlige rangordning fra iSuppli Corporation.
DA
3
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0005.png
7.
De nederlandske myndigheder gør gældende, at NXP i de seneste år har udfoldet
store bestræbelser på at reducere sine fremstillingsomkostninger for at kunne forblive
konkurrencedygtig på verdensmarkedet, men at det ikke kunne forudses, at
producenterne af halvledere i Asien ville forbedre deres konkurrenceposition så
drastisk. NXP's reducering af omkostningerne var ikke tilstrækkelig til at udligne den
konkurrencefordel, de lave lønninger udgjorde for producenterne i Asien. Den
nuværende økonomiske og finansielle krise udgør yderligere en faktor, der ikke
kunne have været forudset.
Identifikation af de virksomheder, der har gennemført afskedigelser, og de
arbejdstagere, der er tiltænkt støtte
8.
Ansøgningen vedrører i alt 590 afskedigelser i en enkelt virksomhed, NXP, hvoraf
512 er tiltænkt støtte. De resterende arbejdstagere forventes selv at finde
beskæftigelse uden støtte fra EGF eller at forlade arbejdsmarkedet.
De arbejdstagere, der er tiltænkt støtte, fordeler sig som følger:
Kategori
Mænd
Kvinder
EU-borgere
Ikke-EU-borgere
15- til 24-årige
25- til 54-årige
55- til 64-årige
Antal
425
87
486
26
1
450
61
Procent
83
17
95
5
>0
88
12
9.
Syv af arbejdstagerne (1,3 %) i ovennævnte kategorier har langvarige
helbredsproblemer eller handicap.
10.
Fordelingen på faggrupper er som følger:
Kategori
Antal
Adm. ledere
10
Eksperter
20
Teknikere
24
Administrativt personale
14
Service- og salgsmedarbejdere
4
Anlægs- og maskinoperatører og samlebåndsarbejdere440
11.
Procent
2
4
4
3
1
86
I overensstemmelse med artikel 7 i forordning (EF) nr. 1927/2006 har Nederlandene
bekræftet, at man på de forskellige stadier af implementeringen af og specielt
adgangen til EGF har ført og fortsat vil føre en politik for ligestilling mellem mænd
og kvinder og ikke-forskelsbehandling.
Beskrivelse af det pågældende geografiske område og de relevante myndigheder og
andre interessenter
12.
NXP er beliggende i Nijmegen i provinsen Gelderland (NUTS II-region NL22) og i
Eindhoven i provinsen Noord Brabant (NUTS II-region NL41). Det område, der er
mest berørt af afskedigelserne, er Nijmegen og omegn, idet flertallet af
afskedigelserne fandt sted ved NXP's fremstillingsvirksomhed i Nijmegen.
DA
4
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0006.png
13.
Den ansvarlige myndighed er det nederlandske social- og beskæftigelsesministerium.
NXP har fået til opgave via sit mobilitetscenter "NXT Job" at gennemføre
foranstaltningerne. Blandt de andre involverede interessenter er kommunerne
Nijmegen og Eindhoven, fagforeningerne FNV ("Federale Nederlandse
Vaksbeweging") Bondgenoten, CNV ("Christelijk Nationaal Vakverbond in
Nederland"), Dienstenbond, De Unie og VHPP ("Belangen Vereniging Hoger
opgeleid Personeel"), Nijmegen- og Eindhoven-kontorerne for de offentlige
myndigheder med ansvar for udbetaling af arbejdsløshedsunderstøttelse og
sygedagpenge (UVW Werkbedrijf - "Uitvoeringsinstituut Werknemers
Verzekeringen"), de regionale uddannelsescentre i Nijmegen og Eindhoven, Hoge
School Arnhem Nijmegen, Avans Hogescholen, Technical University Eindhoven,
"Leren en Werken Nijmegen" ("Lære og arbejde i Nijmegen").
Redegørelse for afskedigelsernes forventede virkning på beskæftigelsessituationen på
lokalt, regionalt og nationalt plan
14.
Ud af de 590 afskedigelser fandt 526 sted i Nijmegen og 76 i Eindhoven. De
nederlandske myndigheder gør gældende, at afskedigelserne i Nijmegen vil få
betydelige konsekenser på lokalt niveau, da NXP er den største industrielle
arbejdsgiver i området. Virksomheden har i årtier beskæftiget et stort antal
lavtuddannede arbejdstagere. Mangelen på jobmuligheder i lignende virksomheder i
regionen vil især være problematisk for arbejdstagere med højt specialiseret
produktionserfaring. Ifølge Nederlandene er situationen lidt anderledes i Eindhoven,
hvor afskedigelserne hovedsagelig omfatter FoU-aktiviteter. De afskedigede NXP-
ansatte har erfaring, men kun inden for et begrænset markedssegment, og andre FoU-
virksomheder i regionen lider under den økonomiske og finansielle krise.
I konsekvens af den økonomiske og finansielle krise forventer de nederlandske
myndigheder, at den økonomiske situation i alle provinser i Nederlandene vil blive
forværret i forhold til årene før krisen. Derfor har afskedigelserne i NXP forværret
den eksisterende situation.
15.
Oplysninger om den samordnede pakke af individualiserede tilbud, der søges om støtte
til, og et overslag over omkostningerne, herunder oplysninger om komplementariteten
med foranstaltninger, der finansieres af strukturfondene
16.
Der foreslås følgende typer foranstaltninger, som i kombination udgør en samordnet
pakke af individualiserede tilbud, som har til formål at reintegrere arbejdstagerne på
arbejdsmarkedet. Disse foranstaltninger vil blive ydet gennem NXT Job, et
mobilitetscenter oprettet af NXP.
– Ledsageforanstaltninger i startfasen og ved overgangen fra et job til et andet:
Dette omfatter informationsmøder vedrørende tilgængelige foranstaltninger,
optagelse og registrering af afskedigede arbejdere, udnævnelse af personlige
mentorer, der står til rådighed i hele reintegreringen, og identificering af de mest
passende foranstaltninger. Det omfatter også ledsageforanstaltninger fra et job til
et andet bestående af skræddersyede programmer, herunder screening, oprettelse
af karriere- og faghandlingsplan, vejledning i at skrive ansøgninger og orientering
om ledige jobs samt aktiv kontakt til potentielle nye arbejdsgivere.
DA
5
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0007.png
– Efteruddannelse og omskoling: Dette omfatter faglig uddannelse. De individuelle
uddannelsesforløb, der er baseret på efterspørgslen på arbejdsmarkedet, udformes
i tæt samarbejde mellem de afskedigede arbejdstagere, organisationer for
arbejdsmarkedets parter (arbejdsgiver- og lønmodtagerorganisationer) samt
interessenterne i den pågældende region.
– Anerkendelse af erfaring: Dette omfatter evaluering af de enkelte arbejdstageres
viden og erfaring og identificering af områder, hvor yderligere uddannelse er
påkrævet.
17.
De EGF-implementeringsomkostninger, der er medtaget i ansøgningen i
overensstemmelse med artikel 3 i forordning (EF) nr. 1927/2006, dækker forvaltning
og kontrolaktiviteter samt oplysning og publicitet.
De individualiserede tilbud, der forelægges af de nederlandske myndigheder, er
aktive arbejdsmarkedsforanstaltninger, som falder ind under de i artikel 3 i
forordning (EF) nr. 1927/2006 fastlagte støtteberettigede foranstaltninger. De
nederlandske myndigheder anslår de samlede omkostninger til disse tilbud til
2 672 395 EUR og EGF-implementeringsomkostningerne til 111 350 EUR (= 4 % af
det samlede beløb). Der anmodes om et bidrag fra EGF på i alt 1 809 434 EUR (65
% af de samlede omkostninger).
Anslåede
Samlede
Anslået
omkostninger i EUR
antal
omkostninger
(Globaliseringsfonden
pr.
arbejds-
og national
tagere, som arbejdstager,
medfinansiering)
er tiltænkt som er tiltænkt
støtte
støtte
(i EUR)
18.
Foranstaltninger
Individualiserede tilbud
(artikel 3, stk. 1, i forordning (EF) nr. 1927/2006)
Ledsageforanstaltninger i startfasen
og ved overgangen fra et job til et
andet (startfase
en begeleiding "van
werk naar werk")
Uddannelse (scholing)
Anerkendelse af erfaring (Erkenning
van eerder Verworven Competenties –
EVC)
Subtotal - individualiserede tilbud
512
3 583
1 834 496
221
61
3 453
1 226
763 113
74 786
2 672 395
EGF-implementeringsomkostninger
(artikel 3, stk. 3, i forordning (EF) nr. 1927/2006)
Forvaltning
Oplysning og publicitet
27 837
27 837
DA
6
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0008.png
Kontrolaktiviteter
Subtotal – EGF-
implementeringsomkostninger
Anslåede samlede omkostninger
Bidrag fra EGF (65 % af de samlede
omkostninger)
*
Totalen stemmer ikke som følge af afrunding.
19.
55 675
111 350 *
2 783 745
1 809 434
Nederlandene bekræfter, at de ovenfor beskrevne foranstaltninger supplerer
foranstaltninger, hvortil der modtages støtte gennem strukturfondene, især ved et
specifikt ESF-uddannelsesprojekt
6
for arbejdstagere i virksomheder, der er involveret
i fremstilling af halvledere, hvis tidsplan er delvis sammenfaldende med EGF-
implementeringsperioden. Forvaltningsmyndigheden for EGF, som også er
forvaltningsmyndighed for ESF, har iværksat de nødvendige kontrolprocedurer med
henblik på eliminering af risikoen for dobbelt støtte.
Datoen/datoerne for iværksættelse eller planlagt iværksættelse af individualiserede
tilbud til de berørte arbejdstagere
20.
Den 1. oktober 2009 iværksatte Nederlandene de individualiserede tilbud i den
samordnede pakke, som EGF anmodes om at medfinansiere, for de berørte
arbejdstagere.
Denne
dato
markerer
således
begyndelsen
af
støtteberettigelsesperioden for den støtte, som EGF måtte yde.
Procedurer for høring af arbejdsmarkedets parter
21.
Arbejdsmarkedets parter (FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond, De Unie en
VHPP) har været involveret i udformningen og godkendelsen af pakken af
foranstaltninger. Ansvaret for mobilitetscentret henhører under arbejdsgiveren NXP.
Fagforeningerne er repræsenteret ved en styringsgruppe, som har ansvaret for
overvågning af fremskridt i forbindelse med foranstaltningerne samt ved et
følgeudvalg, som har ansvaret for overvågning af arbejdsmetoderne i NXT Job og
implementeringen af den sociale plan.
De nederlandske myndigheder har bekræftet, at kravene i den nationale lovgivning
og EU-lovgivningen vedrørende kollektiv afskedigelse er blevet overholdt.
22.
Oplysninger om foranstaltninger, som er obligatoriske i henhold til national lovgivning
eller kollektive aftaler
23.
Med hensyn til de kriterier, der er fastsat i artikel 6 i forordning (EF) nr. 1927/2006,
kunne de nederlandske myndigheder i deres ansøgning:
6
2009ESFN451 Stichting Opleidings- en ontwikkelingsfonds voor semiconductor productiebedrijven.
DA
7
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0009.png
bekræfte, at det finansielle bidrag fra EGF ikke erstatter foranstaltninger, som det
påhviler virksomheder at gennemføre i henhold til national lovgivning eller
kollektive aftaler
dokumentere, at de påtænkte aktioner er støtte til de enkelte ansatte og ikke skal
tjene til omlægning af virksomheder eller sektorer
bekræfte, at ovennævnte støtteberettigede foranstaltninger ikke får støtte fra andre
af Fællesskabets finansielle instrumenter.
Forvaltnings- og kontrolsystemer
24.
Nederlandene har meddelt Kommissionen, at det finansielle bidrag vil blive forvaltet
og kontrolleret af de samme organer, som forvalter og kontrollerer Den Europæiske
Socialfond (ESF) i Nederlandene. Afdelingen for sociale anliggender og
beskæftigelse (SZW) vil være formidlingsorgan for forvaltningsmyndigheden. Da
den samordnede pakke af individualiserede tilbud vil blive implementeret af NXP,
blev der den 5. marts 2010 indgået en kontraktlig aftale mellem socialministeriet og
NXP, som fastlagde NXP's forpligtelser med hensyn til organisationen og
kontrollerbarheden af de relevante administrative registre.
Finansiering
25.
På grundlag af ansøgningen fra Nederlandene beløber den foreslåede EGF-støtte til
den samordende pakke af individualiserede tilbud sig til 1 809 434 EUR, hvilket
svarer til 65 % af de samlede omkostninger. Kommissionens foreslåede tildelinger
fra fonden er baseret på oplysninger fra Nederlandene.
Under hensyn til den maksimale støtte fra EGF i henhold til artikel 10, stk. 1, i
forordning (EF) nr. 1927/2006 og mulighederne for omfordeling af bevillinger
foreslår Kommissionen at anvende EGF til at dække hele det ovennævnte beløb, der
opføres under udgiftsområde 1a i den finansielle ramme.
Efter fratrækning af det foreslåede støttebeløb vil der fortsat være over 25 % af det
maksimale årlige beløb, der er øremærket til EGF, til rådighed til tildelinger i årets
sidste fire måneder, jf. artikel 12, stk. 6, i forordning (EF) nr. 1927/2006.
Med dette forslag om anvendelse af EGF indleder Kommissionen den forenklede
trepartsprocedure, jf. punkt 28 i den interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006, for at
sikre, at budgetmyndighedens to parter er enige i, at det er nødvendigt at anvende
EGF, og kan tilslutte sig det beløb, der anmodes om. Kommissionen opfordrer den af
budgetmyndighedens to parter, som på rette politiske niveau først når til enighed om
udkastet til forslaget om anvendelse af fonden, til at underrette den anden part og
Kommissionen om sine hensigter. Hvis den ene af budgetmyndighedens to parter
ikke kan give sin tilslutning, indkaldes der til et formelt trepartsmøde.
Kommissionen forelægger særskilt en anmodning om overførsel for at få specifikke
forpligtelses- og betalingsbevillinger opført på budgettet for 2010, jf. punkt 28 i den
interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006.
26.
27.
28.
29.
Kilder til betalingsbevillinger
DA
8
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
30.
På det nuværende gennemførelsesstadie forventes de til rådighed stående
betalingsbevillinger i 2010 under budgetpost 01.0404 "Rammeprogram for
konkurrenceevne og innovation – Iværksætter- og innovationsprogrammet" ikke
udnyttet fuldt ud i år.
Denne post omfatter udgifter til implementering af det finansielle instrument i dette
program, hvis hovedformål er at lette SMV'ers adgang til finansiering.
Tidsforsinkelser gør sig gældende mellem overførslerne til de forvaltningskonti, der
administreres af Den Europæiske Investeringsfond, og udbetalingen til
støttemodtagerne. Den finansielle krise har haft stor indvirkning på de forventede
udbetalinger i 2010. For at undgå for høje saldoer på forvaltningskontiene er
metoden til beregning af betalingsbevillinger revideret under hensyntagen til de
forventede udbetalinger. Beløbet på 1 809 434 EUR kan derfor godkendes til
overførsel.
31.
DA
9
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1449772_0011.png
Forslag til
EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS AFGØRELSE
om anvendelse af Den Europæiske Fond for Tilpasning til Globaliseringen i henhold til
punkt 28 i den interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006 mellem
Europa-Parlamentet, Rådet og Kommissionen
om budgetdisciplin og forsvarlig økonomisk forvaltning
(ansøgning EGF/2010/011 NL/NXP Semiconductors, Nederlandene)
EUROPA-PARLAMENTET OG RÅDET FOR DEN EUROPÆISKE UNION HAR -
under henvisning til traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde,
under henvisning til den interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006 mellem Europa-
Parlamentet, Rådet og Kommissionen om budgetdisciplin og forsvarlig økonomisk
forvaltning
7
, særlig punkt 28,
under henvisning til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1927/2006 af 20.
december 2006 om oprettelse af Den Europæiske Fond for Tilpasning til Globaliseringen
8
,
særlig artikel 12, stk. 3,
under henvisning til forslag fra Europa-Kommissionen
9
og
ud fra følgende betragtninger:
(1)
Den Europæiske Fond for Tilpasning til Globaliseringen blev oprettet med henblik på
at yde supplerende støtte til arbejdstagere, der bliver afskediget som følge af
gennemgribende strukturelle ændringer i verdenshandelsmønstrene på grund af
globaliseringen, og at hjælpe dem med at vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Anvendelsesområdet for Globaliseringsfonden blev udvidet for ansøgninger indgivet
fra den 1. maj 2009, så det kom til også at omfatte støtte til arbejdstagere, der bliver
afskediget som en direkte følge af den internationale finansielle og økonomiske krise.
Den interinstitutionelle aftale af 17. maj 2006 giver mulighed for at anvende
Globaliseringsfonden inden for et årligt loft på 500 mio. EUR.
Nederlandene indgav den 26. marts 2010 en ansøgning om anvendelse af
Globaliseringsfonden i forbindelse med afskedigelser i virksomheden NXP
Semiconductors Netherlands BV og supplerede den med yderligere oplysninger frem
til den 3. juni 2010. Ansøgningen opfylder kravene til fastlæggelse af støttebeløbets
(2)
(3)
(4)
7
8
9
EUT C 139 af 14.6.2006, s. 1.
EUT L 406 af 30.12.2006, s. 1.
EUT C […] af […], s. […].
DA
10
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
størrelse, jf. artikel 10 i forordning (EF) nr. 1927/2006. Kommissionen foreslår derfor,
at der ydes en støtte på 1 809 434 EUR.
(5)
Der bør derfor som følge af Nederlandenes ansøgning ydes støtte fra
Globaliseringsfonden -
BESTEMT FØLGENDE:
Artikel 1
Inden for rammerne af Den Europæiske Unions almindelige budget for regnskabsåret 2010
stilles der fra Den Europæiske Fond for Tilpasning til Globaliseringen et beløb på
1 809 434 EUR til rådighed i forpligtelses- og betalingsbevillinger.
Artikel 2
Denne afgørelse offentliggøres i
Den Europæiske Unions Tidende.
Udfærdiget i […], den […].
På Europa-Parlamentets vegne
Formand
På Rådets vegne
Formand
DA
11
DA