Kommunaludvalget 2010-11 (1. samling)
L 65
Offentligt
936238_0001.png
Slotsholmsgade 10-12DK-1216 København KT +45 7226 9000F +45 7226 9001M[email protected]Wwww.im.dk
Folketingets Kommunaludvalg
Dato: 16. december 2010Enhed: KommunaløkonomiSagsbeh.: PHOSags nr.: 1005128Dok nr.: 390056
Folketingets Kommunaludvalg har den 15. december 2010 stillet følgende spørgsmål nr. 109 (L65) til indenrigs- og sundhedsministeren, som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efterønske fra Thomas Jensen (S).Spørgsmål nr. 109:"I forlængelse af ministerens svar på spørgsmål 73 ad L 65, bedes ministeren redegøre for, omvurderingsopgaven ikke altid har tilhørt Told&Skat eller SKAT og at kommunerne udelukkendehar ydet sekretariats bistand jf. Cirkulære om kommunernes sekretariatsbistand i henhold til §39 i lov om vurdering af landets faste ejendomme?"
Svar:Skatteministeriet har oplyst følgende, som jeg skal henholde mig til:”Indtil 2003 blev vurderingsopgaven varetaget af et lægmandsorgan, hvorefter opgaven overgiktil det daværende ToldSkat, jf. besvarelsen af spørgsmål 17. Vurderingsopgaven har såledesikke altid været varetaget af ToldSkat (nu SKAT). Før ændringerne i organisationen lå sekreta-riatsopgaven hos kommunerne.”
Med venlig hilsen
Bertel Haarder / Søren H. Thomsen