Kommunaludvalget 2011-12
L 160
Offentligt
1119842_0001.png
Folketingets KommunaludvalgChristiansborg
Finansministeren
14. maj 2012
Endeligt svar på Kommunaludvalgets spørgsmål nr. 5 af 27. april 2012(L 160).

Spørgsmål:

Hvordan vil meddelelse om fritagelse for at modtage digital post tilgå de forskelli-ge myndigheder?

Svar:

Når en myndighed forsøger at afsende et brev i digital post til en fritaget borger,vil myndigheden teknisk konstatere, at borgeren ikke er digital post modtager, ogbrevet kan derfor ikke sendes til den pågældende i digital post. For en myndighedder tilslutter sig ”fælles printløsningen” vil brevet til en fritaget borger blive hånd-teret automatisk. Det vil sige, at brevet automatisk vil blive printet, kuverteret ogudsendt som fysisk post.Med venlig hilsenBjarne Corydon
Finansministeriet • Christiansborg Slotsplads 1 • 1218 København K • T 33 92 33 33 • E [email protected] • www.fm.dk