Skatteudvalget 2012-13
L 50
Offentligt
1186091_0001.png
1186091_0002.png
J.nr. 12-0212891Dato: 28.11.12
TilFolketinget - Skatteudvalget

L 50 - Forslag til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer (rekla-

meafgiftsloven).

Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 9 af 7. november 2012. Spørgsmåleter stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Holger K. Nielsen/ Lene Henningsen

Spørgsmål:

Ministeren bedes redegøre for detailhandelens kontaktpriser ved de mest ud-bredte former for markedsføring, herunder husstandsomdelte reklameaviser med og udenafgift, dagbladsannoncer, annoncer i ugeaviser og markedsføring på landsdækkende TV.

Svar:

Skatteministeriet har forelagt spørgsmål fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen,som har oplyst, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen alene har oplysninger om kontakt-priser fra 2002, se ”Reklame i medier” fra Konkurrencestyrelsen. Kontaktpriserne er heropgjort på baggrund af Konkurrencestyrelsens egne beregninger på baggrund af egne un-dersøgelser. Der er således ikke tale om almindelig tilgængeligt data.”Reklame og medier” opgør kontaktprisen for TV2, Landsdækkende dagblade, distriktsbla-de mv., men ikke for husstandsomdelte reklamer. Givet, at rapporten er fra 2002, er datamed meget stor sandsynlighed forældede.
Side 2