Skatteudvalget 2012-13
L 50
Offentligt
1186320_0001.png
1186320_0002.png
J.nr. 12-0212891Dato: 28.11.2012
TilFolketinget - Skatteudvalget

L 50 - Forslag til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer (rekla-

meafgiftsloven).

Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 90 af 23. november 2012. Spørgs-målet er stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Holger K. Nielsen/ Lene Henningsen

Spørgsmål:

I forlængelse af SF's ordfører Jesper Petersen udtalelse ved 1. behandlingen afforslag til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer: "I det omfang der trykkes og omde-les mindre, vil det have en negativ effekt - det er klart. Det må dog forventes, at reklame-markedet ikke vil gå i stå, fordi man laver det her forslag, og at der ikke desto vil blive an-dre jobmuligheder inden for samme branche for rigtig mange folk i branchen." bedes mini-steren oplyse, om der er butikskæder, der i dag ikke benytter internettet til markedsføringog som forventes at ville begynde på det som følge af indførelse af reklameafgiften?

Svar:

Skatteministeriet har ikke konkret viden om konkrete butikskæders forventning tilbrug af internettet.
Side 2