L 8 Forslag til lov om ændring af lov om den selvstændige offentlige virksomhed DSB og om DSB S-tog A/S samt fusionsskatteloven.

(Fremgangsmåde ved anskaffelse af rullende materiel, generel garantistillelse, bestyrelsessammensætning, mulighed for DSB, Naviair og Energinet.dk til at fusionere skattefrit med helejede datterselskaber, konsekvensændringer som følge af selskabsloven m.v.).

Af: Transportminister Henrik Dam Kristensen (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 22

Ministeren bedes redegøre for, hvorfor der et sted i bemærkningerne til L8 står, at de statsgaranterede lån til drift "… ikke (har) direkte økonomiske konsekvenser for staten, idet det ikke er forventningen, at eventuelle nye statsgarantier vil blive udløst…", når der et andet sted står, at "…virksomheden (er) henvist til at lånefinansiere sin drift…"?
Dato: 26-10-2012
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 09-11-2012
Modtaget: 09-11-2012
Omdelt: 09-11-2012

L 8 - svar på spm. 22, fra transportministeren

TRU spm 22 til L 8 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 26-10-2012
Modtaget: 26-10-2012
Omdelt: 26-10-2012

Spm. om ministeren kan redegøre forholdet mellem forventningen om, at eventuelle nye statsgarantier ikke udløses og behovet for at lånefinansiere DSB's drift, til transportministeren

Spørgsmål 22 på L 8 (pdf-version)
Html-version