L 8 Forslag til lov om ændring af lov om den selvstændige offentlige virksomhed DSB og om DSB S-tog A/S samt fusionsskatteloven.

(Fremgangsmåde ved anskaffelse af rullende materiel, generel garantistillelse, bestyrelsessammensætning, mulighed for DSB, Naviair og Energinet.dk til at fusionere skattefrit med helejede datterselskaber, konsekvensændringer som følge af selskabsloven m.v.).

Af: Transportminister Henrik Dam Kristensen (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 55

Vil ministeren redegøre for, hvad omkostningsforskellen er for DSB mellem at låne med statsgaranti, hvor der også betales en markedsbestemt præmie for statsgarantien, jf. svar på L 8 - spm. 31, og så låneoptagelse på det almindelige lånemarked, hvor DSB, jf. svar på L 8 - spm. 29, tilsyneladende fortsat kan optage lån?
Dato: 07-12-2012
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 10-12-2012
Modtaget: 10-12-2012
Omdelt: 10-12-2012

L 8 - svar på spm. 55, fra transportministeren

L8 svar på spm 55 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-12-2012
Modtaget: 07-12-2012
Omdelt: 07-12-2012

Spm. om, hvad omkostningsforskellen er for DSB mellem at låne med statsgaranti, hvor der også betales en markedsbestemt præmie for statsgarantien, og så låneoptagelse på det almindelige lånemarked, til transportministeren

Spørgsmål 55 på L 8 (pdf-version)
Html-version