Transportudvalget 2013
KOM (2013) 0303
Offentligt
1451966_0001.png
EUROPA-
KOMMISSIONEN
Bruxelles, den 24.5.2013
COM(2013) 303 final
BERETNING FRA KOMMISSIONEN TIL RÅDET OG EUROPA-PARLAMENTET
OM MEDLEMSSTATERNES GENNEMFØRELSE AF EUROPA-PARLAMENTETS
OG RÅDETS DIREKTIV 2000/30/EF AF 6. JUNI 2000 OM SYN VED VEJSIDEN AF
ERHVERVSKØRETØJER, DER KØRER PÅ FÆLLESSKABETS OMRÅDE
Rapporteringsperiode 2009-2010
DA
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
BERETNING FRA KOMMISSIONEN TIL RÅDET OG EUROPA-PARLAMENTET
OM MEDLEMSSTATERNES GENNEMFØRELSE AF EUROPA-PARLAMENTETS
OG RÅDETS DIREKTIV 2000/30/EF AF 6. JUNI 2000 OM SYN VED VEJSIDEN AF
ERHVERVSKØRETØJER, DER KØRER PÅ FÆLLESSKABETS OMRÅDE
Rapporteringsperiode 2009-2010
DA
2
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
INDHOLDSFORTEGNELSE
RAPPORT FRA KOMMISSIONEN TIL RÅDET OG EUROPA-PARLAMENTET OM
MEDLEMSSTATERNES GENNEMFØRELSE AF EUROPA-PARLAMENTETS OG
RÅDETS DIREKTIV 2000/30/EF AF 6. JUNI 2000 OM SYN VED VEJSIDEN AF
ERHVERVSKØRETØJER, DER KØRER PÅ FÆLLESSKABETS OMRÅDE ..................... 2
1.
2.
3.
4.
5.
5.1.
5.2.
5.3.
6.
7.
INDLEDNING ............................................................................................................. 4
DIREKTIV 2000/30/EF ............................................................................................... 5
OPLYSNINGER FORELAGT AF MEDLEMSSTATERNE ..................................... 5
SYNETS INDHOLD.................................................................................................... 6
STATISTISKE OPLYSNINGER ................................................................................ 7
Samlet antal kontrollerede køretøjer og deres oprindelse ............................................ 7
Suspenderede køretøjer ................................................................................................ 8
Typer konstaterede mangler og oplysninger forelagt af medlemsstaten.................... 10
SANKTIONSTYPER................................................................................................. 10
KONKLUSIONER..................................................................................................... 11
BILAG I: KONSTATEREDE MANGLER PR. INSPEKTIONSSTED ................................. 12
BILAG II: KONTROLLEREDE KØRETØJER OG ANDEL AF SUSPENDEREDE
KØRETØJER FORDELT PÅ MEDLEMSSTATER .............................................................. 13
DA
3
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0004.png
1.
INDLEDNING
Der er i EU-lovgivningen fastsat en række foranstaltninger for at sikre, at
erhvervskøretøjerne på de europæiske veje er i god stand af hensyn til trafiksikkerheden,
miljøet og loyal konkurrence:
regler for adgang til erhvervet, hvorved transportørerne forpligtes til at have en
tilstrækkelig finansiel kapacitet til at vedligeholde køretøjerne på korrekt vis (forordning
(EF) nr. 1072/2009
1
)
regelmæssige kontroleftersyn af køretøjer i medlemsstaterne med faste tidsintervaller
med en mindstefrekvens på EU-niveau for køretøjer, der er indregistreret på deres
territorium (direktiv 2009/40/EF
2
)
syn ved vejsiden, der er emnet for denne rapport, og som gør det muligt på ethvert
tidspunkt at forsikre sig om, at erhvervskøretøjer kun benyttes, hvis de vedligeholdes i
overensstemmelse med de tekniske forskrifter (direktiv 2000/30/EF
3
)
I henhold til direktiv 2000/30/EF underkastes erhvervskøretøjer og påhængskøretøjer og
sættevogne dertil, som kører på fællesskabets område, syn ved vejsiden af hensyn til
trafiksikkerheden og miljøet.
I henhold til artikel 6 i direktiv 2000/30/EF meddeler medlemsstaterne hvert andet år
Kommissionen de oplysninger, der er indsamlet vedrørende de to foregående år om
antallet af kontrollerede erhvervskøretøjer, opdelt efter syv typer i overensstemmelse
med direktivet og registreringsland, samt de punkter, der er kontrolleret, og de mangler,
der er konstateret. Direktivet oplister tolv forskellige punkter (se afsnit 4), som kan
underkastes syn ved vejsiden. Manglende overholdelse af kravene til trafiksikkerhed for
et hvilket som helst af de kontrollerede punkter kan føre til, at brugen af køretøjet
suspenderes. Det kontrollerede køretøjs mangler skal fremgå af synsrapporten, som gives
til føreren af erhvervskøretøjet. Ifølge direktivet skal Kommissionen på grundlag af
oplysninger fra medlemsstaterne forelægge Rådet og Europa-Parlamentet en rapport om
gennemførelsen af direktivet ledsaget af et resumé af de opnåede resultater.
Nærværende rapport er den tredje rapport om gennemførelsen af direktiv 2000/30/EF i
medlemsstaterne, og den dækker perioden 2009-2010. De af medlemsstaterne indsamlede
oplysninger for denne periode skulle have været meddelt Kommissionen senest
den 31. marts 2011.
1
2
3
Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1072/2009 af 21. oktober 2009 om fælles
regler for adgang til markedet for international godskørsel (omarbejdning), EUT L 300 af
14.11.2009, s. 72-87.
Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/40/EF af 6. maj 2009 om teknisk kontrol med
motorkøretøjer og påhængskøretøjer dertil (omarbejdning), EUT L 141 af 6.6.2009, s. 12-29.
Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2000/30/EF af 6. juni 2000 om syn ved vejsiden af
erhvervskøretøjer, der kører på Fællesskabets område, EFT L 203 af 10.8.2000, s. 1-8.
DA
4
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0005.png
På denne dato havde blot ni medlemsstater afgivet oplysninger om syn ved vejsiden. Med
henblik på at skabe et så fuldstændigt billede som muligt af situationen på området i hele
EU rykkede Kommissionen flere gange fra udgangen af marts 2011 for at opnå flest
mulige statistiske oplysninger. Ved udgangen af 2012 havde alle 27 medlemsstater
endelig afgivet oplysninger om gennemførelsen af direktiv 2000/30/EF.
2.
DIREKTIV 2000/30/EF
Direktiv 2000/30/EF, som ændret
4
, fastsætter visse betingelser for gennemførelsen af syn
ved vejsiden af erhvervskøretøjer, der kører på Fællesskabets område.
Et syn ved vejsiden er en uanmeldt kontrol af teknisk karakter af et erhvervskøretøj, der
kører på en medlemsstats område. Synet foretages generelt på offentlig vej af
myndighederne eller et andet organ under disses tilsyn.
Syn ved vejsiden skal gennemføres uden forskelsbehandling på grundlag af førerens
nationalitet eller erhvervskøretøjets registrerings- eller ibrugtagningsland og under
hensyn til, at det er nødvendigt at mindske omkostninger og forsinkelser for førere og
virksomheder mest muligt.
Udvælgelsen af de erhvervskøretøjer, der skal underkastes syn, bør foretages efter en
målrettet fremgangsmåde, hvor hovedvægten er lagt på at finde frem til de køretøjer, som
med størst sandsynlighed er dårligt vedligeholdt.
Hvis erhvervskøretøjets vedligeholdelsesmæssige mangler udgør en så stor risiko for
trafiksikkerheden, at yderligere undersøgelser er berettiget, kan erhvervskøretøjet
underkastes en mere omfattende kontrol på et kontrolcenter i nærheden. Brugen af et
køretøj med alvorlige mangler kan suspenderes, indtil de afslørede farlige mangler er
blevet udbedret, hvis køretøjet udgør en alvorlig risiko for trafiksikkerheden.
3.
OPLYSNINGER FORELAGT AF MEDLEMSSTATERNE
For at lette meddelelsen af oplysninger, jf. artikel 6 i direktiv 2000/30/EF, har
Kommissionen sammen med eksperter fra medlemsstaterne udviklet en standardformular
til rapportering. Størstedelen af medlemsstaternes rapporter fulgte den anbefalede
formular, selv når der blev forelagt trykte tabeller. Anvendelsen af standardformularen til
rapportering letter dataindsamlingen betydeligt. Det er dog ikke obligatorisk at anvende
den.
Alle medlemsstaterne har meddelt oplysninger for perioden 2009-2010. Oplysningerne
blev imidlertid ikke meddelt rettidigt. Et år efter udløbet af fristen den 31. marts 2011
havde fem medlemsstater (Cypern, Frankrig, Portugal, Sverige og Spanien) endnu ikke
meddelt oplysninger om antal kontrollerede køretøjer opdelt efter type, registreringsland,
kontrollerede punkter og konstaterede mangler. Efter at Kommissionen havde indledt
traktatbrudsprocedurer, indsendte disse fem medlemsstater endelig de nødvendige
oplysninger.
4
Kommissionens direktiv 2003/26/EF af 3. april 2003 om tilpasning til den tekniske udvikling af
Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2000/30/EF for så vidt angår hastighedsbegrænsende
anordninger og emissioner fra udstødningen på erhvervskøretøjer, EUT L 90 af 8.4.2003, s. 37-40.
DA
5
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0006.png
Tabel 1 giver et overblik over medlemsstaternes anvendelse af den anbefalede
standardformular.
Tabel 1: Oversigt over medlemsstaternes meddelelse af oplysninger
Medlemsstater,
som
standardformularen
har
anvendt Østrig, Belgien
1
, Cypern
6,7
, Danmark
1
,
Estland
1
, Finland
5
, Grækenland, Ungarn
1
,
Irland
1,2
, Litauen
5
, Luxembourg
1
, Malta
1,6
,
Nederlandene
1
, Portugal
1
, Rumænien
1
,
Slovakiet
1
, Sverige
1
, Det Forenede
Kongerige
1
Medlemsstater, som ikke har anvendt Bulgarien
1,4
,
Tjekkiet,
Tyskland
6,7
,
standardformularen
Italien
4,6,7
,
Spanien
1,2,3
,
Frankrig
1,2,3,4
,
Letland
4,5,6
, Polen
5,6
, Slovenien
3,4,5,6
1: Ikke oplysninger om lande uden for EU.
2: Ikke oplysninger om alle typer af køretøjer.
3: Ikke oplysninger om kontrolsteder.
4: Oplysninger meddelt særskilt for henholdsvis 2009 og 2010.
5: Ikke oplysninger om kontrolsteder for alle køretøjstyper.
6: Ikke oplysninger om kontrolsteder for køretøjer indregistreret uden for medlemsstaten.
7: Ikke oplysninger om køretøjstyper for køretøjer indregistreret uden for medlemsstaten.
Det kan konstateres, at de medlemsstater, der har anvendt standardformularen for
dataindsamling, har meddelt et mere komplet datasæt til Kommissionen.
4.
SYNETS INDHOLD
Som minimum består de punkter, som skal kontrolleres, og som de pågældende
medlemsstater skal meddele oplysninger om, af de aspekter, der er nævnt i nr. 10) i
modellen til individuel rapport, jf. direktivets bilag I:
(1) bremsesystem og komponenter
(2) udstødningssystem
(3) røgtæthed (diesel)
(4) gasformige emissioner (benzin, naturgas eller LPG (flydende gas))
(5) styreapparat
(6) lamper, lygter og lyssignaler
(7) hjul/dæk
(8) affjedring (synlige defekter)
(9) chassis (synlige defekter)
(10)
fartskriver (installation)
DA
6
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0007.png
(11)
(12)
hastighedsbegrænsende anordning (installation)
udslip af brændstof og/eller olie.
5.
STATISTISKE OPLYSNINGER
For at opnå sammenlignelige oplysninger om de køretøjer, der kontrolleres af
medlemsstaterne, var det nødvendigt at opdele tallene for vogntog og leddelte
køretøjer i henholdsvis lastbiler og påhængsvogne og lastbiler og sættevogne.
De tal, der er et resultat af denne opdeling, er anført med kursiv i hele rapporten.
5.1.
Samlet antal kontrollerede køretøjer og deres oprindelse
I perioden 2009-2010 blev der i alt kontrolleret
8 869 882
køretøjer. I denne periode var
der
72 264 857
5
erhvervskøretøjer i EU. Ifølge medlemsstaternes oplysninger for
2009-2010 udgør de kontrollerede køretøjer
11,9 %
af det samlede antal køretøjer
svarende til
5,9 %
af de erhvervskøretøjer, der synes ved vejsiden, pr. år.
I henhold til artikel 3 i direktiv 2000/30/EF gennemføres syn ved vejsiden uden
forskelsbehandling. I flere medlemsstater, navnlig Belgien og Luxembourg, underkastes
flest udenlandske køretøjer syn ved vejsiden, mens andre medlemsstater med betydelig
transittrafik rapporterer om en mere ligelig fordeling af kontroller mellem
hjemmehørende og ikkehjemmehørende køretøjer. Det kan skyldes andre faktorer, som
ikke har noget at gøre med kontrollens art, men Belgien og Luxembourg udviste lignende
resultater i den foregående rapport om gennemførelsen af direktivet.
6
Visse
medlemsstaters særlige situation – f.eks. Cypern og Malta – skal også tages i betragtning.
Tabel 2: Kontrollerede køretøjers oprindelse
Indregistreret
Indregistreret
i en anden
Indregistreret
i samme
I alt
EU-
uden for EU
medlemsstat
medlemsstat
14 199
6 173
685 349
1 148
44 067
1 364
2 867
13 874
12 608
96 056
i.o.
24 164
131
155
3 452
i.o.
i.o.
i.o.
553
i.o.
i.o.
31 525
18 781
781 405
1 148
68 784
1495
3 022
Meddelende
medlemsstat
Køretøjer fra
medlemsstaten i
procent
45,04 %
32,87 %
87,71 %
i.o.
64,07 %
91,24 %
94,87 %
Østrig
Belgien
Bulgarien
Cypern
Tjekkiet
Danmark
Estland
5
6
EU Transport in figures, Statistical pocketbooks 2009-2012, Eurostat. For følgende typer: N1, N2,
N3, N4, M2, M3, O3 og O4.
KOM(2007) 270 endelig.
DA
7
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0008.png
Meddelende
medlemsstat
Indregistreret
Indregistreret
i en anden
Indregistreret
i samme
I alt
EU-
uden for EU
medlemsstat
medlemsstat
17 192
970 433
2 168 588
22 799
456 338
6 102
i.o.
4 840
28 877
182
5 502
3 725
i.o.
802
24 684
16 402
4 218
3 808
37 164
154 677
4 681 500
2 331
885 713
958 115
4 011
91 115
159
i.o.
2 671
1 692
982
78
1 697
i.o.
68
463
4 436
1 350
i.o.
10 756
170 971
2 283 596
8 230
i.o.
165 234
2 559
i.o.
i.o.
i.o.
141
28 622
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
1 345
i.o.
i.o.
i.o.
27 753
1 856 146
3 291 937
29 369
547 453
6 261
35 654
7 652
59 191
1 164
5 580
5 422
1 658 996
870
25 147
20 838
6 913
3 808
47 920
325 648
Køretøjer fra
medlemsstaten i
procent
61,95 %
52,28 %
65,88 %
77,63 %
83,36 %
97,46 %
i.o.
63,25 %
48,79 %
15,64 %
98,60 %
68,70 %
i.o.
92,18 %
98,16 %
78,71 %
61,02 %
i.o.
77,55 %
47,50 %
52,78 %
Finland
Frankrig
Tyskland
Grækenland
Ungarn
Irland
Italien
Letland
Litauen
Luxemburg
Μalta
Nederlandene
Polen
Portugal
Rumænien
Slovakiet
Slovenien
Spanien
Sverige
Det Forenede
Kongerige
I alt
5.2.
210 136 8 869 882
Suspenderede køretøjer
Køretøjer med alvorlige mangler kan suspenderes, indtil de afslørede farlige mangler er
blevet udbedret, hvis køretøjet udgør en alvorlig risiko for personer i køretøjet eller andre
trafikanter.
Ifølge medlemsstaternes oplysninger varierer andelen af suspenderede køretøjer i forhold
til det samlede antal kontrollerede køretøjer betydeligt fra medlemsstat til medlemsstat,
fra en betydelig andel på
58,5 %
i
Det Forenede Kongerige
til blot
0,3 %
i
Bulgarien.
DA
8
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0009.png
Tabel 3: Andel af suspenderede køretøjer i forhold til det samlede antal
kontrollerede køretøjer
Køretøjer, der er indregistreret i den
meddelende medlemsstat
Meddelende
medlemsstat
Antal
kontrollerede
køretøjer
14 199
6 173
685 349
1 148
44 067
1 364
2 867
17 192
970 433
2 168 588
22 799
456 338
6 102
19 717
4 840
28 877
182
5 502
3 725
1 658 996
802
24 684
16 407
4 218
3 808
37 164
154 677
I alt
*
Køretøjer, der er indregistreret i EU (inkl.
den meddelende medlemsstat)
Antal
kontrollerede
køretøjer
28 073
18 781
781 405
i.o.
67 225
1 495
3 022
19 523
1 856 146
3 126 703
26 810
547453
6 261
24 059
7 511
30 605
1 164
5 580
5 422
i.o.
i.o.
25 147
20 838
5 618
i.o.
47 920
325 648
6 982 409
Antal
suspenderede
køretøjer
12 970
1 155
2 357
i.o.
945
31
582
207
86 797
32 027
3 059
i.o.
i.o.
i.o.
602
219
i.o.
2 877
173
i.o.
i.o.
11 604
i.o.
131
i.o.
9 103
190 585
355 424
Suspenderede
køretøjer i
procent
(*)
46,2 %
6,1 %
0,3 %
i.o.
1,4 %
2,1 %
19,3 %
1,1 %
4,7 %
1,0 %
11,4 %
i.o.
i.o.
i.o.
8,0 %
0,7 %
i.o.
51,6 %
3,2 %
i.o.
i.o.
46,1 %
i.o.
2,3 %
i.o.
19,0 %
58,5 %
5,1 %
Antal
suspenderede
køretøjer
5 827
436
1 224
i.o.
790
31
733
194
39 470
14 510
2 957
i.o.
i.o..
i.o.
i.o.
196
i.o.
2 578
66
8 506
16
9 675
i.o.
101
641
2 285
47 362
137 598
Suspenderede
køretøjer i
procent
(*)
41,0 %
7,1 %
0,2 %
i.o.
1,8 %
2,3 %
25,6 %
2,0 %
4,1 %
0,7 %
13,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,7 %
i.o.
46,9 %
1,8 %
0,5 %
2,0 %
39,2 %
i.o.
2,4 %
16,83 %
6,1 %
30,6 %
2,2 %
Østrig
Belgien
Bulgarien
Cypern*
Tjekkiet
Danmark
Estland
Finland
Frankrig
Tyskland
Grækenland
Ungarn*
Irland*
Italien
Letland*
Litauen
Luxembourg*
Μalta
Nederlandene
Polen
Portugal
Rumænien
Slovakiet*
Slovenien
Spanien
Sverige
Det Forenede
Kongerige
6 360 218
Disse medlemsstater oplyste antal mangler i stedet for antal suspenderede køretøjer.
Tallene tyder på, at målrettet syn ved vejsiden af dårligt vedligeholdte køretøjer øger den
operationelle effektivitet og mindsker den administrative byrde. Medlemsstater, der
anvender denne tilgang, lader til at opdage en højere andel køretøjer med mangler ved
DA
9
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
hjælp af færre kontroller end andre medlemsstater med et større antal kontroller. Dette
gælder for
Det Forenede Kongerige, Østrig
og
Malta,
som har den højeste andel af
suspenderede køretøjer, mens
Bulgarien, Litauen
og
Tyskland
har de laveste andele af
suspenderede køretøjer i EU.
5.3.
Typer konstaterede mangler og oplysninger forelagt af medlemsstaten
De mangler, der hyppigst opdages ved kontroller, vedrører
bremsesystemers
funktion
samt
dæks
og
lygters
stand (hvor henholdsvis
19,8 %, 15,9 %
og
42,5 %
af de
kontrollerede køretøjer udviste mangler). Disse tal fremhæver betydningen af syn ved
vejsiden for trafiksikkerheden. En sammenligning med den foregående
rapporteringsperiode viser, at der er tale om samme problemområder som dem, der er
tidligere er rapporteret om (bilag I).
For så vidt angår emissioner og utætheder, der ud over at være til fare for
trafiksikkerheden potentielt har indvirkning på miljøet, er antallet af tilfælde af udslip af
brændstof og/eller olie faldet med 1,5 procentpoint (til 4,1 % fra 5,6 %) siden den
foregående rapporteringsperiode. Antallet af
emissionsrelaterede mangler
for både
diesel- og benzindrevne erhvervskøretøjer er faldet, men ikke signifikant.
Selv inden for de forskellige kontrolpunkter – f.eks.
bremsesystemet
– er der betydelige
forskelle mellem andelen af mangler, fra
2,1 %
i
Portugal
til
48,3 %
i
Det Forenede
Kongerige.
Det kan skyldes de forskellige kontrolmetoder, der anvendes af
medlemsstaterne. Kommissionen forelagde med sit forslag KOM(2012)382 endelig, der
er en del af køretøjssikkerhedspakken, et lovgivningsinitiativ, som skulle sikre øget
harmonisering af kontrolmetoderne i forbindelse med syn.
Medlemsstaternes oplysninger om antallet af syn ved vejsiden, der udføres på køretøjer
indregistreret uden for EU, er stadig ikke tilstrækkelige til at drage signifikante
konklusioner om deres stand.
Bilag II giver et overblik over antallet af køretøjer, der kontrolleres af medlemsstaterne,
fordelt på registreringsland og andelen af suspenderede køretøjer.
6.
SANKTIONSTYPER
Direktivet indeholder ingen sanktionsordninger i relation til de konstaterede
overtrædelser. Medlemsstaterne skal fastsætte sanktioner uden forskelsbehandling på
grund af førerens nationalitet eller erhvervskøretøjets indregistrerings- eller
ibrugtagningsland.
Hvis det viser sig, at et erhvervskøretøj udgør en alvorlig risiko for personer i køretøjet
eller andre trafikanter, kan den myndighed eller inspektør, der udfører synet ved vejsiden,
i henhold til direktiv 2000/30/EF suspendere brugen af køretøjet, indtil de afslørede
farlige mangler er udbedret.
Alvorlige mangler ved et erhvervskøretøj, der tilhører en ikkehjemmehørende
virksomhed, herunder især mangler, som har medført, at brugen af køretøjet er blevet
suspenderet, rapporteres til de kompetente myndigheder i den medlemsstat, hvor
erhvervskøretøjet er indregistreret.
DA
10
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
De kompetente myndigheder i den medlemsstat, der har konstateret de alvorlige mangler,
kan anmode de kompetente myndigheder i den medlemsstat, hvor erhvervskøretøjet er
indregistreret, om at træffe passende foranstaltninger, f.eks. underkaste køretøjet en ny
teknisk kontrol. Der findes imidlertid ingen oplysninger om sådanne tilfælde.
7.
KONKLUSIONER
Det årlige antal kontrollerede køretøjer udgør
5,9 %
af det samlede antal
erhvervskøretøjer i EU som helhed.
Antallet af medlemsstater, der meddeler statistiske oplysninger, samt disse oplysningers
detaljeringsgrad er steget siden den foregående rapporteringsperiode. Oplysningerne blev
imidlertid ikke meddelt rettidigt, og Kommissionen måtte indlede traktatbrudsprocedurer
mod visse medlemsstater.
Direktivet indeholder en model til rapportering om det enkelte syn ved vejsiden. Da der
ikke er angivet et format for fremsendelse af de statistiske oplysninger i direktivet,
meddeler medlemsstaterne oplysningerne efter meget forskellige metoder, hvilket gør det
vanskeligt at sammenholde resultaterne.
Kommissionen har derfor udformet et standardiseret elektronisk format, som
medlemsstaterne skal anvende. Ikke alle medlemsstaterne har imidlertid anvendt det,
hvilket gør det vanskeligt for Kommissionen at drage entydige konklusioner om
spørgsmål såsom indregistreringssted for kontrollerede køretøjer, arten af suspensioner
samt andelen af mangler for erhvervskøretøjer.
De meddelte oplysninger tyder på, at nogle få medlemsstater fokuserer på syn ved
vejsiden af køretøjer, der er indregistreret uden for deres territorium, sammenlignet med
andre medlemsstater med en tilsvarende transittrafik. De meddelte tal viser, at
effektiviteten af syn ved vejsiden kan øges gennem målrettede kontroller. Derved kan
den administrative byrde for såvel de retshåndhævende myndigheder som transportørerne
mindskes.
Hvad angår standen af køretøjer, der kører på EU's område, tilskyndes medlemsstaterne
til især at rette opmærksomheden mod de typer af mangler, der fortsat er mest
problematiske, nemlig bremsesystemer, dæk og lygter.
DA
11
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0012.png
BILAG I: KONSTATEREDE MANGLER PR. KONTROLSTED
Medlemsstat
AT
BE
BG
CY
CZ
DE
DK
EE
EL
ES
FI
FR
HU
IE
IT
LT
LU
LV
MT
NL
PL
PT
RO
SE
SI
SK
UK
I alt
I alt 2007-2008
645
62 840
122 262
105 135
672
147
278
357
391
8 122
15
374
3 263
5 074
669
bremsesystem og komponenter
6 144
823
391
126
1 496
27 178
207
81
270
127
2 572
22,6 %
15,4 %
28,4 %
11,0 %
8,1 %
18,2 %
40,1 %
5,0 %
5,5 %
15,7 %
33,8 %
i.o.
21,2 %
23,8 %
i.o.
6,6 %
20,0 %
27,0 %
6,1 %
24,1 %
4,4 %
2,1 %
3,1 %
13,8 %
i.o.
21,4 %
48,3 %
19,8 %
21%
12
3 201
13 868
14 941
137
31
42
113
51
1 264
6
26
250
84
0
71
1 071
6 335
17
28
25
7
44
udstødningssystem
1 053
3,9 %
i.o.
0,0 %
6,2 %
5,8 %
4,2 %
3,3 %
1,7 %
0,5 %
0,9 %
0,6 %
i.o.
i.o.
3,0 %
i.o.
1,3 %
4,2 %
4,1 %
1,9 %
3,1 %
0,7 %
0,9 %
0,2 %
1,1 %
i.o.
0,4 %
2,5 %
2,2 %
3%
87
82
2 577
2 350
561
2
21
2
0
203
13
758
3
2
8
8
7
28
33
0
732
røgtæthed
27
0,1 %
i.o.
2,0 %
2,9 %
0,0 %
0,5 %
i.o.
0,1 %
0,2 %
1,0 %
0,1 %
i.o.
i.o.
0,1 %
i.o.
0,2 %
0,3 %
0,0 %
3,5 %
0,8 %
0,4 %
i.o.
4,7 %
0,0 %
i.o.
2,9 %
0,1 %
0,4 %
0,50%
0
0
2 611
905
100
0
0
0
2
49
8
2 118
13
0
4
0
1
87
6
1
218
gasformige emissio
4
0,0 %
i.o.
6,3 %
0,5 %
0,0 %
0,1 %
i.o.
0,0 %
0,1 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
8,9 %
0,5 %
i.o.
0,1 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,1 %
0,0 %
i.o.
0,8 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,4 %
0,20%
9
5 031
17 158
16 811
96
28
38
876
62
2 070
11
61
783
636
247
styreapparat
1 578
90
0
46
326
4 803
23
28
54
25
237
5,8 %
1,7 %
0,0 %
4,0 %
1,8 %
3,2 %
4,5 %
1,7 %
1,1 %
3,1 %
3,1 %
i.o.
2,7 %
8,8 %
i.o.
0,9 %
3,8 %
3,7 %
15,0 %
3,8 %
1,1 %
1,6 %
0,5 %
3,3 %
i.o.
0,3 %
3,9 %
2,8 %
3,40%
84
12 944
261 723
147 363
4 626
172
228
2 558
387
144 966
411
6 008
12 960
8 562
393
lamper, lygter og lyssignaler
4 374
2 115
79
237
6 494
49 689
186
357
816
303
2 774
16,1 %
39,7 %
5,7 %
20,6 %
35,2 %
33,3 %
36,0 %
22,1 %
16,8 %
37,4 %
36,4 %
i.o.
35,8 %
14,0 %
i.o.
45,2 %
23,4 %
22,1 %
43,8 %
23,9 %
79,3 %
58,6 %
50,0 %
54,8 %
i.o.
2,8 %
9,9 %
42,5 %
29,80%
521
26 835
98 074
99 132
1 786
135
66
1 128
151
14 535
121
3 528
2 881
4 828
520
hjul/dæk
3 878
846
332
220
3 147
29 306
19
401
2 181
140
569
14,3 %
15,9 %
24,1 %
19,1 %
17,1 %
19,7 %
3,7 %
24,8 %
44,8 %
17,3 %
7,5 %
i.o.
20,2 %
18,5 %
i.o.
17,5 %
18,4 %
6,4 %
19,3 %
9,3 %
8,0 %
17,3 %
29,3 %
12,2 %
i.o.
17,3 %
20,6 %
15,9 %
20,10%
1
13 955
26 059
21 189
66
103
79
43
185
1 566
23
274
259
288
152
87
440
5 171
14
113
121
25
225
affjedring
2 869
10,6 %
i.o.
11,0 %
7,6 %
2,4 %
3,5 %
2,7 %
7,0 %
2,5 %
3,1 %
3,0 %
i.o.
i.o.
10,2 %
i.o.
0,6 %
14,0 %
7,7 %
0,7 %
11,4 %
0,9 %
3,3 %
2,3 %
1,1 %
i.o.
0,0 %
10,7 %
4,2 %
4,30%
9
198
27 619
33 734
35
68
212
112
231
1 079
59
42
1 260
1 316
181
chassis
4 423
1 183
63
155
4 396
11 210
43
166
179
88
911
16,3 %
22,2 %
4,6 %
13,5 %
23,8 %
7,5 %
8,3 %
10,3 %
3,7 %
10,9 %
12,0 %
i.o.
5,5 %
6,4 %
i.o.
0,3 %
9,3 %
20,6 %
1,9 %
14,3 %
0,6 %
8,4 %
0,3 %
5,3 %
i.o.
0,3 %
0,2 %
4,5 %
6,80%
1 426
0
15 268
20 427
475
3
10
51
87
2 067
5
568
1 613
113
fartskriver
450
253
12
66
277
6 381
5
220
976
56
154
1,7 %
4,7 %
0,9 %
5,7 %
1,5 %
4,3 %
1,0 %
13,6 %
20,1 %
6,9 %
2,0 %
i.o.
i.o.
4,0 %
i.o.
4,6 %
0,4 %
1,0 %
0,9 %
5,4 %
1,1 %
0,7 %
4,7 %
6,8 %
i.o.
47,3 %
0,0 %
2,5 %
4,10%
0
113
3 732
4 167
1
2
25
156
4
126
47
40
876
180
57
154
18
24
73
43
3
1 752
hastighedsbegrænsenudslip af brændstof og/eller olie
38
0,1 %
i.o.
5,3 %
3,7 %
0,0 %
1,2 %
i.o.
3,5 %
3,2 %
2,2 %
0,3 %
i.o.
3,7 %
6,4 %
i.o.
0,4 %
i.o.
0,1 %
0,0 %
1,5 %
0,1 %
0,6 %
1,0 %
0,2 %
i.o.
0,0 %
0,1 %
0,6 %
1%
221
4 952
25 527
27 591
2 262
46
76
402
35
6 159
46
360
312
496
123
2 304
23
162
59
803
6 331
2
165
78
13
97
8,5 %
0,4 %
11,7 %
5,1 %
4,4 %
4,2 %
0,4 %
10,2 %
1,6 %
1,6 %
1,3 %
i.o.
2,1 %
4,4 %
i.o.
22,1 %
6,3 %
7,4 %
6,9 %
2,2 %
3,4 %
6,6 %
3,0 %
1,3 %
i.o.
7,3 %
3,8 %
4,1 %
5,60%
3 015
130 151
616 478
493 745
10 224
735
1 030
5 845
1 620
182 791
701
12 028
23 630
23 906
2 814
I alt
27 142
5 333
1 379
1 149
18 454
149 106
516
1 618
4 866
810
7 615
DA
12
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0013.png
BILAG II: KONTROLLEREDE KØRETØJER OG ANDEL AF SUSPENDEREDE KØRETØJER FORDELT PÅ MEDLEMSSTATER
BEMÆRK: De meddelte tal tager ikke hensyn til opdelingen i vogntog og leddelte køretøjer.
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
AT
Kontrollerede
lande
AE
AL
AT
AZ
BA
BE
BG
BI
BY
CH
CS
CY
CZ
DE
DK
EE
EL
ES
FI
FR
Antal
kontroller
0
2
14 199
1
174
67
761
2
91
144
361
18
2 051
2 187
22
34
95
62
13
37
BE
%
0,0 %
0,0 %
41,0 %
100,0 %
60,9 %
29,9 %
50,9 %
50,0 %
62,6 %
51,4 %
52,4 %
38,9 %
41,3 %
29,6 %
27,3 %
32,4 %
64,2 %
38,7 %
38,5 %
51,4 %
4
524
1 864
37
50
16
650
20
1 649
6 173
246
101
BG
%
i.o.
i.o.
1,0 %
i.o.
i.o.
7,1 %
6,1 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
6,3 %
4,3 %
5,4 %
6,0 %
6,3 %
7,5 %
5,0 %
4,7 %
520
4 498
4 570
73
306
4 214
271
131
448
330
266 621
864
CY
%
i.o.
i.o.
0,3 %
i.o.
i.o.
1,8 %
0,5 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,3 %
1,0 %
0,0 %
0,0 %
3,1 %
0,0 %
0,0 %
2,0 %
1 063
CZ
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
161,4 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0
28 499
1 958
6
157
22
115
2
51
141
2
17
157
458
DE
%
i.o.
i.o.
0,4 %
i.o.
i.o.
5,9 %
3,8 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
2,8 %
0,5 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,9 %
0,0 %
0,0 %
1 510 158
DK
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
1,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
2
3
59
1 066
2
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
2,9 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
DA
13
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0014.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
AT
Kontrollerede
lande
GE
HR
HU
IE
IN
IR
IT
LI
LK
LT
LU
LV
Den Tidligere
Jugoslaviske
Republik
Makedonien
MD
ME
MK
Moldova
MT
NL
NO
Ikke-EU
Antal
kontroller
3
246
3 378
21
0
5
668
15
1
196
20
56
42
BE
%
100,0 %
43,5 %
51,4 %
23,8 %
0,0 %
40,0 %
40,3 %
40,0 %
100,0 %
50,0 %
5,0 %
41,1 %
45,2 %
i.o.
16
5
42
1
258
4
93,8 %
40,0 %
59,5 %
0,0 %
27,9 %
0,0 %
i.o.
7
2 194
347
542
61
451
376
54
BG
%
i.o.
i.o.
4,5 %
1,9 %
i.o.
i.o.
3,8 %
i.o.
i.o.
7,8 %
4,1 %
9,8 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
42,9 %
6,8 %
i.o.
i.o.
0
3 667
832
62
505
557
5 431
39
CY
%
i.o.
i.o.
0,3 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,4 %
i.o.
i.o.
0,4 %
0,0 %
0,4 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,5 %
i.o.
i.o.
CZ
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
194
1
13
6
319
1
241
52
20
1 062
3
DE
%
i.o.
5,0 %
1,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
1,9 %
i.o.
i.o.
0,6 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
DK
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
4
3
2
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
DA
14
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0015.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
AT
Kontrollerede
lande
Andre EU-
medlemsstater
Andre ikke-
EU-
medlemsstater
PA
PL
PT
PY
RO
RS
RU
SE
SI
SK
SM
SV
TR
UA
UK
US
ZM
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
0
1 384
48
1
1 835
2
47
12
935
1 510
0
2
277
132
40
1
1
0,0 %
49,1 %
41,7 %
100,0 %
53,8 %
50,0 %
34,0 %
33,3 %
48,1 %
49,5 %
0,0 %
0,0 %
30,7 %
58,3 %
42,5 %
100,0 %
0,0 %
BE
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
i.o.
1 406
313
316
6,9 %
7,0 %
i.o.
8,2 %
i.o.
i.o.
35
225
402
8,6 %
4,0 %
4,7 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
223
5,4 %
i.o.
i.o.
BG
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
i.o.
14 307
421
21 191
0,5 %
0,2 %
i.o.
0,7 %
i.o.
i.o.
145
838
2 964
0,7 %
0,5 %
0,5 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
345
0,0 %
i.o.
i.o.
CY
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
CZ
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
i.o.
3 961
14
597
50
34
8
53
3 130
1,5 %
0,0 %
i.o.
2,0 %
0,0 %
0,0 %
12,5 %
1,9 %
1,5 %
i.o.
i.o.
25
54
14
0,0 %
1,9 %
0,0 %
i.o.
i.o.
DE
Antal
kontroller
644 373
115 704
DK
%
2,7 %
2,4 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
1
10
2
11
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
DA
15
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0016.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
EE
Kontrollerede
lande
AL
AT
AZ
BA
BE
BG
BY
CH
CY
CZ
DE
DK
EE
EL
ES
FI
FR
GE
HR
HU
IE
1
EL
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
3
1
2 096
0,0 %
0,0 %
i.o.
27,0 %
i.o.
i.o.
24
8,3 %
i.o.
i.o.
i.o.
100,0
%
i.o.
12
22
1
18 530
1
12
37
125
22
25
2 368
ES
%
28,1 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
3,4 %
i.o.
i.o.
i.o.
2,7 %
1,6 %
i.o.
i.o.
16,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
8,3 %
i.o.
i.o.
3 808
FI
%
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
4
17
2
9
12 474
11
38
147
78
589
18
55
82
2
9
7
FR
%
i.o.
i.o.
14,3 %
i.o.
i.o.
i.o.
3,7 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,5 %
i.o.
i.o.
1,6 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
14 014
7 659
6 868
0
24 316
90 300
2 692
3 249
16 042
187 927
913
970 433
78 515
12 899
4 269
HU
%
i.o.
5,9 %
i.o.
i.o.
5,0 %
9,2 %
i.o.
4,7 %
0,0 %
7,5 %
4,9 %
2,9 %
6,8 %
5,0 %
5,4 %
4,6 %
4,1 %
i.o.
i.o.
6,3 %
5,6 %
456 338
60
13
6 317
2 786
23
161
216
198
5
100
63
4 100
3 089
IE
%
i.o.
3,9 %
i.o.
i.o.
6,3 %
4,9 %
i.o.
i.o.
0,0 %
5,0 %
2,5 %
0,0 %
5,0 %
0,0 %
3,0 %
0,0 %
12,0
%
i.o.
i.o.
4,1 %
3,3 %
6 102
Antal
kontroller
Antal
kontroller
285
30
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
%
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
46,8
%
DA
16
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0017.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
EE
Kontrollerede
lande
IR
IT
KZ
LI
LT
LU
LV
MD
MK
MT
NL
NO
Andre ikke-
EU-
medlemsstater
PL
PT
RO
RS
RU
SE
SI
SK
TR
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
17
40
23,5 %
i.o.
12,5 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
27
1
14,8 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
1
3
0,0 %
i.o.
0,0 %
i.o.
EL
Antal
kontroller
13
63
ES
%
i.o.
3,2 %
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
52
1 469
10
1,9 %
9,2 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
95
463
109
2,1 %
i.o.
3,0 %
3,7 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
297
2,0 %
FI
%
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
5 106
165
6
25
19
15
212
72
12
103
7
6
11
3
91
FR
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
3,9 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
2,4 %
i.o.
6,7 %
i.o.
1,7 %
i.o.
i.o.
i.o.
5,3 %
1 670
7 610
23 759
0
58 187
408
51 983
70 253
68 860
32 116
3 804
0
18 004
82 041
HU
%
i.o.
4,7 %
i.o.
i.o.
10,2
%
0,0 %
4,4 %
i.o.
i.o.
0,0 %
5,5 %
3,9 %
5,0 %
6,3 %
4,0 %
7,1 %
i.o.
i.o.
4,0 %
6,0 %
6,2 %
i.o.
130
6 600
17 438
15 022
17
30 910
1
665
1 359
9
433
1 289
IE
%
i.o.
6,5 %
i.o.
i.o.
8,1 %
0,0 %
7,2 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,2 %
i.o.
i.o.
7,1 %
0,0 %
5,3 %
i.o.
i.o.
0,8 %
9,2 %
4,9 %
i.o.
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
%
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
DA
17
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0018.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
EE
Kontrollerede
lande
UA
UK
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
EL
Antal
kontroller
%
0,0 %
0,0 %
ES
Antal
kontroller
%
i.o.
0,0 %
FI
Antal
kontroller
240
9
FR
%
2,9 %
i.o.
17 355
HU
%
i.o.
3,4 %
111
IE
%
i.o.
1,8 %
159
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
%
i.o.
79,9
%
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
IT
Kontrollerede
lande
AL
AR
AT
AZ
BA
BE
BG
BY
CH
CS
CY
CZ
DE
DK
EE
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
111
i.o.
i.o.
i.o.
143
324
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
10
202
267
13
15
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
LT
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
1
0,0 %
i.o.
i.o.
1
14
244
1
0
14
5
26
122
0,0 %
0,0 %
7,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
15,4
%
3,3 %
LU
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
2
150,0 %
i.o.
i.o.
69
20
98,6 %
120,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
15
149
2
4
120,0 %
120,1 %
0,0 %
100,0 %
LV
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
15
18
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
7
7
19
217
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
MT
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
2
50,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
1
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
2
50,0 %
0,0 %
0,0 %
NL
Antal
kontroller
%
i.o.
i.o.
6
0,0 %
i.o.
i.o.
138
20
8,7 %
5,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
3
36
191
8
14
0,0 %
2,8 %
3,7 %
0,0 %
0,0 %
PL
Antal
kontroller
7
23
781
142
530
295
5 008
24 737
188
356
52
20 660
10 745
383
7 766
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
DA
18
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0019.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
IT
Kontrollerede
lande
EL
ES
FI
FR
GE
HR
HU
IE
IS
IT
KG
KZ
LI
LT
LU
LV
Den Tidligere
Jugoslaviske
Republik
Makedonien
MD
MK
MT
Antal
kontroller
174
321
12
735
LT
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
235
21
19 717
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
72
39
15
i.o.
i.o.
i.o.
39 923
0
317
1
2
6
2
8
0
LU
%
0,0 %
0,0 %
9,1 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
1,3 %
0,0 %
3,2 %
10
112
6
14
15
2
34
50
LV
%
0,0 %
94,0 %
0,0 %
132,4 %
i.o.
i.o.
133,3 %
150,0 %
i.o.
135,7 %
i.o.
i.o.
i.o.
80,0 %
119,6 %
166,7 %
4 840
675
2
3
2
5
2
16
MT
%
0,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
12,4
%
i.o.
4
i.o.
i.o.
0,0 %
4 958
22
6
2
1
NL
%
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
33,3 %
i.o.
40,9 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
64
9
13
12
18
8
PL
%
0,0 %
9,7 %
0,0 %
7,1 %
i.o.
i.o.
11,1
%
0,0 %
i.o.
8,3 %
i.o.
i.o.
i.o.
1,6 %
0,0 %
7,7 %
Antal
kontroller
0
1
11
1
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
Antal
kontroller
9
31
2
14
Antal
kontroller
737
1 174
234
216
309
1 098
5 424
236
133
1 454
1 051
750
420
43 678
115
13 987
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
12
i.o.
0
8
i.o.
0,0 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
52,0 %
0
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
1 763
623
4
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
DA
19
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0020.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
IT
Kontrollerede
lande
NL
NO
Ikke-EU
PL
PT
PY
RO
RS
RU
SE
SI
SK
SM
TJ
TM
TR
UA
UK
UZ
VA
Antal
kontroller
128
1 156
482
86
302
LT
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
21
221
287
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
94
i.o.
i.o.
i.o.
2
71
1
8
3
861
5
6
21
833
0
LU
%
0,0 %
i.o.
i.o.
5,9 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
0,0 %
2,8 %
20,0
%
0,0 %
4,8 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
9,9 %
0,0 %
i.o.
i.o.
6
26
18
41
12
LV
%
92,3 %
i.o.
i.o.
131,7 %
216,7 %
i.o.
133,3 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
92,3 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
16,7 %
i.o.
i.o.
2
22
1
2
2
91
2
2
18
285
MT
%
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
7
1
5
NL
%
0,0 %
i.o.
i.o.
40,0 %
0,0 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
71,4 %
i.o.
i.o.
15
7
8
18
22
246
13
PL
%
3,1 %
i.o.
i.o.
4,1 %
0,0 %
i.o.
9,1 %
i.o.
i.o.
0,0 %
12,5
%
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
6,7 %
i.o.
i.o.
38 813
438
2 280
11 294
6
24
14
4 539
32 632
201
24
1
5 971
982 932
478
Antal
kontroller
13
Antal
kontroller
26
Antal
kontroller
12
Antal
kontroller
1
Antal
kontroller
2 131
Antal
kontroller
2 549
124
%
i.o.
i.o.
i.o.
0,9 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
DA
20
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0021.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
PT
Kontrollerede lande
AT
AZ
BA
BE
BG
BY
CH
CY
CZ
DE
DK
EE
EL
ES
FI
FR
GE
HR
HU
IE
IT
LT
Antal
kontroller %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
3
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
41
i.o.
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
RO
Antal
kontroller %
4
25,0 %
i.o.
i.o.
2
24
0,0 %
58,3 %
i.o.
i.o.
0
12
10
0
0
0
8
1
5
0,0 %
8,3 %
20,0 %
0,0 %
0,0 %
0,0 %
62,5 %
0,0 %
20,0 %
i.o.
i.o.
142
0
21
4
32,4 %
0,0 %
28,6 %
100,0 %
SE
Antal
kontroller %
42
40,5 %
i.o.
i.o.
34
120
44,1 %
154,2 %
i.o.
i.o.
0
251
486
937
393
6
38
1 251
21
0,0 %
65,7 %
34,0 %
49,3 %
54,2 %
33,3 %
71,1 %
35,5 %
42,9 %
i.o.
i.o.
106
27
5
425
63,2 %
51,9 %
100,0 %
82,1 %
SK
Antal
kontroller %
55
27,3 %
i.o.
i.o.
2
79
0,0 %
3,8 %
i.o.
i.o.
0
552
24
0
15
4
6
3
3
0,0 %
31,3 %
12,5 %
0,0 %
26,7 %
0,0 %
0,0 %
33,3 %
0,0 %
i.o.
i.o.
303
0
9
32
23,1 %
0,0 %
11,1 %
3,1 %
SL
Antal
kontroller %
22
224
83
1
4
31
5
1
1
14
1
1
236
162
61
18
i.o.
i.o.
2,7 %
0,0 %
6,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
9,7 %
i.o.
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
i.o.
2,1 %
5,6 %
0,0 %
3,3 %
i.o.
UK
Antal
kontroller
504
%
58,3 %
i.o.
i.o.
2 164
3 119
68,3 %
84,6 %
i.o.
i.o.
56
5 012
5 977
203
432
251
8 293
25
2 613
82,1 %
66,3 %
51,9 %
64,5 %
51,4 %
84,1 %
79,4 %
32,0 %
57,2 %
i.o.
i.o.
4 778
10 661
4 072
4 184
63,2 %
68,0 %
80,4 %
71,3 %
DA
21
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1451966_0022.png
Kontrollerende lande (kontrolleret antal: suspensioner i procent)
PT
Kontrollerede lande
LU
LV
MD
ME
MK
MT
NL
PL
PT
RO
RS
RU
SE
SI
SK
TR
UA
UK
Antal
kontroller %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
598
2,7 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
0,0 %
RO
Antal
kontroller %
0
2
0,0 %
50,0 %
i.o.
i.o.
i.o.
0
10
101
0
20 879
0,0 %
30,0 %
24,8 %
0,0 %
46,3 %
i.o.
i.o.
0
2
21
0,0 %
50,0 %
38,1 %
i.o.
i.o.
1
100,0 %
SE
Antal
kontroller %
6
196
i.o.
63,3 %
i.o.
i.o.
i.o.
3
492
1 932
17
122
100,0 %
35,0 %
80,4 %
82,4 %
96,7 %
i.o.
i.o.
26 550
37
103
8,6 %
48,6 %
63,1 %
i.o.
i.o.
37
59,5 %
SK
Antal
kontroller %
1
12
0,0 %
8,3 %
i.o.
i.o.
i.o.
0
1
1 368
0
196
0,0 %
0,0 %
8,6 %
0,0 %
18,4 %
i.o.
i.o.
1
23
0
0,0 %
0,0 %
0,0 %
i.o.
i.o.
1
0,0 %
SL
Antal
kontroller %
0,0 %
3
8
3
35
i.o.
i.o.
i.o.
i.o.
0,0 %
0,0 %
145
163
148
15
3 469
97
12
17
2,8 %
0,0 %
3,1 %
1,4 %
i.o.
0,0 %
2,9 %
2,1 %
8,3 %
5,9 %
0,0 %
UK
Antal
kontroller
225
694
%
62,7 %
64,7 %
i.o.
i.o.
i.o.
81
6 580
17 907
3 193
4 916
92,6 %
55,4 %
72,3 %
85,2 %
86,4 %
i.o.
i.o.
86
1 657
3 430
67,4 %
71,5 %
69,0 %
i.o.
i.o.
122 853
38,6 %
DA
22
DA