Transportudvalget 2013-14
L 152 Bilag 9
Offentligt
1360006_0001.png
1360006_0002.png
1360006_0003.png
1360006_0004.png
1360006_0005.png
1360006_0006.png
1360006_0007.png
1360006_0008.png
1360006_0009.png
1360006_0010.png
1360006_0011.png
1360006_0012.png
1360006_0013.png
1360006_0014.png
1360006_0015.png
1360006_0016.png
1360006_0017.png
1360006_0018.png
1360006_0019.png
Lovforslag 152 Ombygning af Ringsted station1. behandling den 25. marts 201411
Ole Lund Jensen, Holstebro / Thomas Albøg Olsen, Ringsted
1
Løsningen i øst er 522 mio.kr. dyrere end den niveaufri udfletning i vest.Løsningen i øst vil begrænse hastigheden igennem Ringsted.2Godsspor imødekommer i vid udstrækning godsoperatørerne.Indeholder elementer som vil være kilder til togforsinkelser.2
De tre gennemgående argumenter.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
2
04. Februar 2014 – Dagbladet søger om aktindsigt.14. Marts 2014 - Modtager et sæt Powerpint: - to sider med tal.21. Marts 2014 - Dagbladet modtager: - fire A4 sider med tal.01. April 2014 - Thomas Albøg Olsen søger om aktindsigt.10. April 2014 - Materiale modtaget.
Hvad er årsagen til den store merpris i øst?
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
3
”Østlig løsning” i 2008-udgavenNye sporRammebroDæmningEksisterende spor
’Østlig løsning’ i 2008-udgaven – bro ved Adamshøj
Vestlig flyover inkl. hastighedsopgradering gennem RingstedEasy Ringsted (fremskrevet til 2014 = 701 mio. Kr. x 1.134) =>GodsforbindelsessporetI altØstlig flyoverEasy Ringsted (fremskrevet til 2014= 701 mio. Kr. x 1.134) =>Opgradering til 200 km/t gennem RingstedI alt
349 mio. Kr.795 mio. Kr.73 mio. Kr.1.217 mio. Kr.794 mio. Kr.795 mio. Kr.150 mio. Kr.1.739 mio. Kr.
Prisforskel
522 mio. Kr.
Høringssvar fra Ole Lund Jensen, Holstebro – 7. januar 2014
Høring af udkast til Lovforslag 152.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
6
Søndervang
Næstvedvej
Vestmotorvejen
Geografi
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
7
Argumenter: Hastighed og pris.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
8
00
Argumenter: Hastighed og pris.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
9
Argumenter: Hastighed og pris.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
10
Nuværende optimal længde på godstog: 835 meterFra 2021 nye fælleseuropæisk længde på godstog: 1000 meterForsøg hos SNCF FRET med godstog: 1500 meter
Argument: Imødekommer ”i vid udstrækning godsoperatørerne”.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
11
Reduceret antal perronspor tilvending af Regionaltog Østerport –Ringsted – Østerport.Det forudsættes at Regionaltogikke vendes i perronspor påRingsted station, men at deforsætter til Slagelse og Næstved.Godstog mellem Roskilde oggodsterminalen skal flette medSuperlyntog.
Tog fra Køge til Femern og andretog fra Femern til Roskilde skalholde tilbage for hinanden.Begrænsning i antallet afalternative perronspor fraOdense.Lav ind- oggennemkørselshastighed fraRoskilde til Femern.
Superlyntog og eksisterende IC ogRegionaltog skal holde tilbage forhinanden på udfletningen i vest.Samme kilde til forsinkelse hviseksisterende IC og Regionaltogalternativt benytter spor 5.”6IC og Regionaltog skal holdetilbage for 3 Syperlyntog og 1godstog pr. time”.
L 152 - Kilder til forsinkelser.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
12
Argumenter: Hastighed, pris, 100 % tilgængelighed for godstog
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
13
Argumenter: Hastighed, pris, 100 % tilgængelighed for godstog
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
14
Sammenligning af kilder til forsinkelser.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
15
Argument: Lettere at skærme mod støjudbredelse til byen.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
16
+ ’er og –’er ved L 152 og ny linjeføring.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
17
+ ’er og –’er ved L 152 og ny linjeføring.
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
18
Vestmotorvejen

S

S
Vestmotorvejen
Forsinkes projektet på grund af ny linjeføring ?
Ole Lund Jensen / Thomas Albøg Olsen
19