Transportudvalget 2013-14
L 177 Bilag 5
Offentligt
1368736_0001.png
Fra:PeterWith<[email protected]>Dato:2.maj2014kl.08.44Emne:SupplerendeVVMogstøjudbredelseskortforNØPTil:[email protected]Cc:[email protected],[email protected]KæreJensUlrikJensenPåborgermøde29.april2014oplystedutilundertegnedeogandreFANN·bestyrelsesmedlemmer,atberegningforNØPvarudarbejdetpåbaggrundafhøjestmålteværdiervedbyggepladsenNØPvialøbendestøjovervågning.Vedgennemlæsningaf

NotatfraDELTAaf4.april2014;Vurderingafstøjberegningsmetoderfor

Metro·Cityringbyggepladserviserdetsigså,atdetteikkeertilfældet.Støjudbredelseskortisupplerende

VVMerudarbejdetpåbaggrundafmålingerfradeneneafde,ikke2,somoplystinotatet,men3overvågningsmålinger.VilMetroselskabetvenligstoplyseundertegnede,hvilkenmålermanharanvendtmålingerfratilberegningerne?
Endviderefremgårdetafsammenotat,atuoverensstemmelsenpåberegnedeogmålteresultaterpå>10dB(A)skyldesforkonservativtsatdriftscenarietiberegningsmodellen.VilMetroselskabetvenligstforklareundertegnedeforskellenpå"konservative"og"worstcase"driftscenarier/beregninger?Detfremgårendvidereafnotatet,atdissesåkaldt"konservative"driftforudsætningermedbl.a.de3portalkranerikonstant,samtidigdriftsjældentforekommerivirkeligheden.Deteridengradforkert.Samtidigogkonstantdriftafde3portalkranerforekommermangegangedagligt/natteligt,nårbeggeTBM'ereridrift.NårMetroselskabetoplyserandettilsupplerendeVVM,menerjeg,dettangerervildledningaftransportministeriet,hvilketførertilfejlinformationaffolketing,forligspartierogoffentlighed.Påbaggrundafovenståendekonstateres,atnaboertiltunnelarbejdspladser,herunderNØP,kompenseresanderledes/lavereendalleøvrigebyggepladser,hvorberegningerafstøjudbredelseskortisupplerendeVVMudføresioverenstemmelsemedMiljøstyrelsesvejledningogmedanvendtekildestyrkerfraGrontmijsprøvningerapporter.MedvenlighilsenPeterWithNielsen,FANNCc.MargotBrabrand,MetroselskabetogMikkelSuneSmith,Transportministeriet