Europaudvalget 2014
KOM (2014) 0241
Offentligt
1452770_0001.png
EUROPA-
KOMMISSIONEN
Bruxelles, den 22.4.2014
COM(2014) 241 final
BERETNING FRA KOMMISSIONEN TIL EUROPA-PARLAMENTET OG RÅDET
om udgifter under EGFL
Alarmsystemet Nr. 1-4/2014
DA
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
INDHOLDSFORTEGNELSE
1.
2.
3.
4.
5.
B
ILAG
1:
B
ILAG
2:
Budgetprocedure for EGFL for 2014 ...........................................................................3
Formålsbestemte indtægter til EGFL............................................................................3
Bemærkninger angående gennemførelsen af EGFL-budgettet for 2014 ......................4
Forbrug af formålsbestemte indtægter til EGFL ..........................................................6
Konklusioner.................................................................................................................6
B
UDGETPROCEDURE FOR
2014
F
ORELØBIGT FORBRUG AF
EGFL-
BEVILLINGER PR
. 28.2.2014
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1452770_0003.png
1.
B
UDGETPROCEDURE FOR
EGFL
FOR
2014
Budgetproceduren for 2014 for Den Europæiske Garantifond for Landbruget (EGFL)
med tilhørende bevillingsbeløb i hver af procedurens faser er opsummeret i tabellen i
bilag 1.
EGFL-budgettet for 2014 blev vedtaget af Europa-Parlamentet den 20. november
2013. Budgettet omfattede forpligtelses- og betalingsbevillinger svarende
til 43 778,1 mio. EUR
og
43 777,0 mio. EUR
til
henholdsvis
landbrugsmarkedsforanstaltninger og direkte støtte.
Forskellen mellem forpligtelses- og betalingsbevillinger beror på, at der anvendes
differentierede bevillinger for visse foranstaltninger, som gennemføres direkte af
Kommissionen. Disse vedrører hovedsagelig fremme af landbrugsprodukter, politisk
strategi og koordineringsforanstaltninger for landbrug.
2.
F
ORMÅLSBESTEMTE INDTÆGTER TIL
EGFL
I henhold til bestemmelserne i artikel 43 i forordning (EU) nr. 1306/2013 om
finansiering, forvaltning og overvågning af den fælles landbrugspolitik betegnes
indtægter, der hidrører fra finansielle korrektioner i forbindelse med
regnskabsafslutning og efterprøvende regnskabsafslutning, fra uregelmæssigheder og
fra mælkeafgiften, som formålsbestemte indtægter til finansiering af EGFL's
udgifter. Ifølge disse bestemmelser kan formålsbestemte indtægter anvendes til at
finansiere EGFL's udgifter. Hvis dele af disse indtægter ikke anvendes i
regnskabsåret, vil de automatisk blive fremført til det følgende regnskabsår
1
.
EGFL's budget for 2014 omfattede både Kommissionens seneste skøn over de
bevillinger, der vil være behov for til at finansiere de forventede udgifter til
markedsforanstaltninger og direkte støtte, skønnene over de formålsbestemte
indtægter, der forventes opkrævet i løbet af det pågældende regnskabsår, og
fremførslen af saldoen af formålsbestemte indtægter, der er til rådighed fra det
foregående regnskabsår. Kommissionen tog i sit forslag vedrørende bevillingerne i
EGFL's budget for 2014 hensyn til de forventede samlede formålsbestemte indtægter
og anmodede for budgetforslaget for 2014 om et bevillingsniveau, der er beregnet
ved at trække de anslåede formålsbestemte indtægter fra det anslåede behov.
Budgetmyndigheden vedtog EGFL-budgettet under hensyntagen til de forventede
formålsbestemte indtægter.
Ved udarbejdelsen af budgettet for 2014 anslog Kommissionen de disponible
formålsbestemte indtægter til 1 464 mio. EUR. Det drejer sig om:
De formålsbestemte indtægter, der forventedes genereret i løbet af
regnskabsåret 2014, blev anslået til 849 mio. EUR. Der forventedes
henholdsvis 638 mio. EUR fra korrektioner i forbindelse med efterprøvende
regnskabsafslutning og 165 mio. EUR fra uregelmæssigheder. Indtægterne fra
mælkeafgiften blev anslået til 46 mio. EUR.
1
Artikel 14 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU, Euratom) nr. 966/2012 om de finansielle
regler vedrørende Unionens almindelige budget fastsætter, at interne formålsbestemte indtægter kun
kan fremføres for ét år. Det er således i den forsvarlige budgetforvaltnings interesse, at disse
formålsbestemte indtægter generelt anvendes før de vedtagne bevillinger for den pågældende
budgetpost.
3
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
De formålsbestemte indtægter, der forventedes fremført fra regnskabsåret 2013
til 2014, blev anslået til 615 mio. EUR.
Kommissionen afsatte i budgettet for 2014 disse oprindeligt anslåede indtægter på
1 464 mio. EUR til to ordninger. Det drejer sig om:
464 mio. EUR blev afsat til driftsfondene for producentorganisationer i
sektoren for frugt og grøntsager, og
1 000 mio. EUR blev afsat til enkeltbetalingsordningen.
Til disse to ordninger vedtog budgetmyndigheden i sidste ende bevillinger på
henholdsvis 285 mio. EUR og 30 083 mio. EUR i overensstemmelse med
Kommissionens forslag. Summen af de vedtagne bevillinger og ovennævnte
formålsbestemte indtægter svarer til et samlet skøn over disponible bevillinger på
749 mio. EUR til driftsfondene for producentorganisationer i sektoren for frugt og
grøntsager og 31 083 mio. EUR til enkeltbetalingsordningen.
Af bilag 2, som viser den foreløbige gennemførelse af 2014-budgettet frem til den
28. februar 2014, fremgår de budgetbevillinger
på artikelniveau
til sektoren for
frugt og grøntsager og sektoren for afkoblet direkte støtte, som nu er vedtaget til
disse to ordninger, på henholdsvis 676,7 mio. EUR og 38 252 mio. EUR uden
hensyntagen til ovennævnte formålsbestemte indtægter. Sammen med indtægterne til
disse sektorer beløber de vedtagne bevillinger på budgettet for 2014 sig til i alt
1 140,7 mio. EUR for frugt og grøntsager og 39 252 mio. EUR for afkoblet direkte
støtte.
3.
B
EMÆRKNINGER ANGÅENDE
BUDGETTET FOR
2014
DEN FORELØBIGE GENNEMFØRELSE AF
EGFL-
I bilag 2 vises budgettets foreløbige udnyttelsesgrad i perioden fra den
16. oktober 2013 til den 28. februar 2014. Udnyttelsesgraden sammenholdes med
udgiftsprofilen baseret på indikatoren, som er fastlagt i henhold til bestemmelserne i
artikel 28 i forordning (EF) nr. 1306/2013. Nedenfor angives korte bemærkninger til
visse budgetartikler, der udviser de største forskelle mellem den faktiske og den
forventede gennemførelse af budgettet for 2014.
3.1.
Markedsforanstaltninger
Forbruget af bevillinger til interventioner på landbrugsmarkederne var 76,5 mio.
EUR højere end de afsatte budgetbevillinger som fastsat ved indikatorniveauet pr.
28. februar 2014. Denne forskel er nettovirkningen af gennemførelsesmønstrene i
primært sektoren for frugt- og grøntsager og vinsektoren.
3.1.1.
Frugt og grøntsager (105,7 mio. EUR i forhold til de vedtagne bevillinger)
Hvad angår de vedtagne bevillinger, skyldes dette forbrugsniveau primært udgifterne
til producentorganisationernes driftsfonde, der finansieres gennem både de vedtagne
budgetbevillinger og de formålsbestemte indtægter til denne ordning på budgettet for
2014 (NB: se nærmere enkeltheder ovenfor i punkt 2). Dette forbrugsniveau skyldes
anvendelsen af indikatoren for perioden indtil den 28. februar 2014 på de vedtagne
budgetbevillinger, der ikke omfatter de formålsbestemte indtægter til denne sektor.
En fodnote * i den foreløbige gennemførelsestabel i bilag 2 viser, hvad situationen
ville have været, hvis indikatoren pr. 28. februar 2014 var blevet anvendt på de
samlede bevillinger, der forventes at være til rådighed for at kunne finansiere denne
sektor. Som anført i punkt 2 vil de samlede finansieringsmidler, der forventes at
4
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
være til rådighed for denne sektor, bestå af de vedtagne budgetbevillinger på 676,7
mio. EUR og de formålsbestemte indtægter til denne sektor, der anslås til 464 mio.
EUR. Hvis indikatoren således var blevet anvendt på de samlede midler på 1 140,7
mio. EUR, der forventes at være til rådighed for denne sektor, ville der være et
underforbrug på - 6,4 mio. EUR, hvilket er nettovirkningen af et øget tempo i
betalingerne til producentorganisationer og et lavere bevillingsforbrug til
skolefrugtordningen
og
støtte
til
foreløbig
anerkendelse
af
producentsammenslutninger. På nuværende tidspunkt betragtes denne situation for
midlertidig, og budgettet forventes gennemført fuldt ud.
3.1.2.
Produkter fra vinsektoren (- 39,6 mio. EUR)
Dette underforbrug skyldes det langsommere tempo i medlemsstaternes betalinger i
forhold til udgiftsprofilen af den fastlagte indikator for de nationale vinprogrammer.
På nuværende tidspunkt anses dette underforbrug at være midlertidigt.
3.2.
Direkte støtte
Forbruget af bevillinger til direkte støtte var 1 366,8 mio. EUR højere end det
niveau, der var fastsat af indikatoren pr. 28. februar 2014.
3.2.1.
Afkoblet direkte støtte (+1 502,3 mio. EUR i forhold til de vedtagne bevillinger)
Hvad angår vedtagne bevillinger, skyldes dette forbrugsniveau primært udgifterne til
enkeltbetalingsordningen, der finansieres gennem både de vedtagne
budgetbevillinger og de formålsbestemte indtægter til denne ordning på budgettet for
2014 (NB: se nærmere enkeltheder ovenfor i punkt 2). Dette forbrugsniveau skyldes
anvendelsen af indikatoren for perioden indtil den 28. februar 2014 på de vedtagne
budgetbevillinger, der ikke omfatter de formålsbestemte indtægter til denne sektor.
En fodnote * i den foreløbige gennemførelsestabel i bilag 2 viser, hvad situationen
ville have været, hvis indikatoren pr. 28. februar 2014 var blevet anvendt på de
samlede bevillinger, der forventes at være til rådighed for at kunne finansiere
afkoblet direkte støtte. Som anført i punkt 2 vil de samlede finansieringsmidler, der
forventes at være til rådighed for afkoblet direkte støtte, bestå af de vedtagne
budgetbevillinger på 38 252 mio. EUR og de formålsbestemte indtægter til afkoblet
direkte støtte, der anslås at udgøre 1 000 mio. EUR. Hvis indikatoren derfor var
blevet anvendt på de samlede finansieringsmidler på 39 252 mio. EUR, der forventes
at være til rådighed for afkoblet direkte støtte, ville det konstaterede overforbrug
blive reduceret til 587,2 mio. EUR.
Udnyttelsesgraden for bevillinger for afkoblet direkte støtte fremkommer ved et øget
tempo i betalingerne for næsten alle ordninger inden for denne sektor, som navnlig er
en følge af de generelt godkendte forskudsbetalinger til direkte betalinger, som blev
udbetalt uden nedsættelse som følge af finansiel disciplin. Denne situation vil i
princippet blive normaliseret inden den 30. juni 2014 med betalingen af den saldo,
fra hvilken det nedsættelsesbeløb som følge af finansiel disciplin, der skal fratrækkes
de samlede betalinger, vil blive fradraget.
Kommissionen forventer på nuværende tidspunkt, at de disponible bevillinger og
formålsbestemte indtægter vil være tilstrækkelige til at dække finansieringsbehovet
for denne artikel.
3.2.2.
Anden direkte støtte (- 135,3 mio. EUR)
Dette underforbrug af vedtagne budgetbevillinger til anden direkte støtte i forhold til
udgiftsprofilen af den fastlagte indikator pr. 28. februar 2014 er virkningen af det
5
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
langsommere tempo i betalingerne til visse ordninger inden for denne sektor, navnlig
arealstøtte for bomuld og koblet direkte støtte i henhold til artikel 68. På nuværende
tidspunkt anses dette underforbrug at være midlertidigt. Kommissionen følger
imidlertid nøje udviklingen i gennemførelsesmønstrene for disse ordninger.
3.3.
Revision af landbrugsudgifter (- 16,8 mio. EUR)
Ud over direkte betalinger til overvågning og forebyggende foranstaltninger, der
beløber sig til 6,8 mio. EUR, omfattede budgettet for 2014 skøn på 53,4 mio. EUR
for betalinger til bilæggelse af tvister. Ved udarbejdelsen af udgiftsprofilen for
bilæggelse af tvister blev det antaget, at medlemsstaterne ville betale disse beløb
jævnt fordelt på hver måned i perioden januar til oktober 2014. Imidlertid har
medlemsstaterne pr. 28. februar 2014 endnu ikke foretaget disse betalinger. Som
følge heraf var der et underforbrug i forhold til det niveau, som var fastsat af
indikatoren for dette kapitel i budgettet for 2014. På nuværende tidspunkt betragtes
denne situation for midlertidig, og budgettet forventes gennemført fuldt ud.
4.
F
ORBRUG AF FORMÅLSBESTEMTE INDTÆGTER TIL
EGFL
Oversigten i bilag 2 viser, at formålsbestemte indtægter på 542,3 mio. EUR var
blevet opkrævet pr. 28. februar 2014. Det drejer sig om:
Indtægterne fra korrektioner fra regnskabsafslutningen og den efterprøvende
regnskabsafslutning beløb sig til 415,7 mio. EUR, og der forventes stadig at
indgå yderligere beløb inden regnskabsårets udgang.
Indtægterne fra uregelmæssigheder beløb sig til ca. 80,0 mio. EUR, og der
forventes også at indgå yderligere beløb ved regnskabsårets udgang.
Hovedparten af indtægterne fra mælkeafgiften er på nuværende tidspunkt
opkrævet og beløber sig til ca. 46,5 mio. EUR.
Endelig beløb de formålsbestemte indtægter, der blev fremført fra 2013 til 2014, sig
til 710,2 mio. EUR. Dette beløb er væsentligt højere end det oprindeligt anslåede
beløb på 615 mio. EUR.
De formålsbestemte indtægter, der er til rådighed til finansiering af EGFL-udgifter,
beløber sig pr. 28. februar 2014 derfor til 1 252,5 mio. EUR, og der forventes at
indgå yderligere nyligt opkrævede formålsbestemte indtægter ved regnskabsårets
udgang.
5.
K
ONKLUSIONER
Det foreløbige forbrug af EGFL-budgetbevillinger i 2014 for perioden indtil den
28. februar 2014 viser, at de månedlige udbetalinger til medlemsstaterne oversteg
den
indikatorbaserede
udgiftsprofil
for
budgetgennemførelsen
med
ca. 1 425,8 mio. EUR.
Der rådes allerede over formålsbestemte indtægter på 1 252,5 mio. EUR, og det
forventes, at der vil indgå yderligere beløb i 2014. Kommissionen mener på
nuværende tidspunkt, at de formålsbestemte indtægter, der vil være til rådighed ved
årets afslutning, vil være nok til at dække finansieringen af
producentsammenslutningers driftsfonde og til enkeltbetalingsordningen, således
som det oprindeligt var forventet, da budgettet for 2014 blev opstillet.
6
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1452770_0007.png
EUROPA-
KOMMISSIONEN
Bruxelles, den 22.4.2014
COM(2014) 241 final
ANNEXES 1 to 2
BILAG
til
BERETNING FRA KOMMISSIONEN TIL EUROPA-PARLAMENTET OG RÅDET
om udgifter under EGFL
Alarmsystemet Nr. 1-4/2014
DA
DA
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1452770_0008.png
Bilag 1
EGFL-bevillinger - budgetproceduren 2014
Budgetprocedure 2014
Kapitel
Artikel
Konto
Afsnit
Rådets holdning
Bevillinger
Vedtaget den 2.9.2013
Forpligtelsesbevillinger
Betalingsbevillinger
Bevillinger
Tekst
Vedtaget den 28.6.2013
Forpligtelsesbevillinger
Betalingsbevillinger
Ændringsskrivelse nr. 2-
2014
Bevillinger
Vedtaget den 15.10.2013
Forpligtelsesbevillinger
Betalingsbevillinger
Parlamentets holdning
Bevillinger
Vedtaget den 23.10.2013
Forpligtelsesbevillinger
Betalingsbevillinger
ENDELIGT BUDGET 2014
Bevillinger
Vedtaget den 20.11.2013
Forpligtelsesbevillinger
Betalingsbevillinger
Efter at der er taget hensyn til formålsbestemte indtægter
Udgifter til støttefunktioner i forbindelse med Den Europæiske
Garantifond for Landbruget (EGFL) - Ikke-operationel teknisk bistand
FORBEDRING AF LANDBRUGSSEKTORENS KONKURRENCEEVNE
GENNEM INTERVENTIONER PÅ LANDBRUGSMARKEDERNE
05 01 04 01
05 02
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
05
02
02
02
02
02
02
02
02
02
02
02
02
02
02
02
03
03
03
03
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
01
02
03
10
7 931 000
2 496 300 000
p.m.
p.m.
5 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
917 700 000
1 077 000 000
61 500 000
236 100 000
87 100 000
1 100 000
p.m.
59 300 000
41 240 775 640
38 179 000 000
2 636 675 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
6 800 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 496 150 000
p.m.
p.m.
5 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
917 700 000
1 077 000 000
61 350 000
236 100 000
87 100 000
1 100 000
p.m.
59 300 000
41 240 775 640
38 179 000 000
2 636 675 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
6 800 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 496 300 000
p.m.
p.m.
5 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
917 700 000
1 077 000 000
61 500 000
236 100 000
87 100 000
1 100 000
p.m.
59 300 000
41 240 775 640
38 179 000 000
2 636 675 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
6 800 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 496 150 000
p.m.
p.m.
5 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
917 700 000
1 077 000 000
61 350 000
236 100 000
87 100 000
1 100 000
p.m.
59 300 000
41 240 775 640
38 179 000 000
2 636 675 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
6 800 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 233 400 000
p.m.
p.m.
4 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
676 700 000
1 085 000 000
61 500 000
240 400 000
81 100 000
1 100 000
p.m.
32 100 000
41 447 275 640
38 252 000 000
2 770 175 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
60 200 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 233 250 000
p.m.
p.m.
4 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
676 700 000
1 085 000 000
61 350 000
240 400 000
81 100 000
1 100 000
p.m.
32 100 000
41 447 275 640
38 252 000 000
2 770 175 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
60 200 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 524 300 000
p.m.
p.m.
5 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
945 700 000
1 077 000 000
61 500 000
236 100 000
87 100 000
1 100 000
p.m.
59 300 000
41 240 775 640
38 179 000 000
2 636 675 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
6 800 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 524 150 000
p.m.
p.m.
5 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
945 700 000
1 077 000 000
61 350 000
236 100 000
87 100 000
1 100 000
p.m.
59 300 000
41 240 775 640
38 179 000 000
2 636 675 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
6 800 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 233 400 000
p.m.
p.m.
4 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
676 700 000
1 085 000 000
61 500 000
240 400 000
81 100 000
1 100 000
p.m.
32 100 000
41 447 275 640
38 252 000 000
2 770 175 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
60 200 000
6 800 000
6 800 000
7 931 000
2 233 250 000
p.m.
p.m.
4 000 000
p.m.
p.m.
45 300 000
6 200 000
676 700 000
1 085 000 000
61 350 000
240 400 000
81 100 000
1 100 000
p.m.
32 100 000
41 447 275 640
38 252 000 000
2 770 175 640
600 000
424 500 000
p.m.
p.m.
60 200 000
6 800 000
6 800 000
Korn
Ris
Restitutioner for produkter, der ikke er opført i bilag 1
Fødevareprogrammer
Sukker
Olivenolie
Spindplanter
Frugt og grøntsager
Produkter henhørende under vinsektoren
Salgsfremmende foranstaltninger
Andre vegetabilske produkter/foranstaltninger
Mælk og mejeriprodukter
Oksekød
Fåre- og gedekød
Svinekød, æg og fjerkrækød, biavl og andre animalske produkter
05 03
Direkte støtte
Afkoblet direkte støtte
Anden direkte støtte
Tillægsstøtte
Reserve til kriser i landbruget
Afslutning af udvikling af landdistrikter under
EUGFL, Garantisektionen - Programmeringsperioden 2000-2006
Vegetabilske og animalske genressourcer -
afslutning af tidligere
05 04 01 14
05 04 03 02
05 07
05 07 01
05 07 01 02
05 07 01 06
05 07 01 07
2
02
01
02
03
06
09
foranstaltninger
Revision af landbrugsudgifter, der finansieres af EGFL
Kontrol med landbrugsudgifter
Kontrol og forebyggende foranstaltninger - direkte betalinger fra
Unionen
Udgifter til finansielle korrektioner til fordel for medlemsstaterne som
følge af afgørelser om regnskabsafslutning for tidligere års regnskaber
vedrørende delt forvaltning, der er anmeldt over for
EUGFL, Garantisektionen (tidligere foranstaltninger), og over for EGFL
Udgifter til finansielle korrektioner til fordel for medlemsstaterne som
følge af afgørelser om efterprøvende regnskabsafslutning for tidligere
års regnskaber vedrørende delt forvaltning, der er anmeldt over for
EUGFL, Garantisektionen (tidligere foranstaltninger), og
over for EGFL
Bilæggelse af tvister
Informationsnettet for landøkonomisk bogføring (INLB)
Undersøgelser af landbrugsbedrifternes struktur
Omstrukturering af systemet for landbrugsundersøgelser
Oplysning om den fælles landbrugspolitik
EGFL — operationel teknisk bistand
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
p.m.
05
05
05
05
05
05
07
08
08
08
08
08
p.m.
14 619 600
250 000
1 753 760
8 000 000
1 670 000
43 778 100 000
p.m.
13 733 871
200 000
1 695 892
8 000 000
1 670 000
43 776 956 403
p.m.
14 619 600
250 000
1 753 760
8 000 000
1 670 000
43 778 100 000
p.m.
13 733 871
200 000
1 695 892
8 000 000
1 670 000
43 776 956 403
53 400 000
14 619 600
250 000
1 753 760
11 000 000
1 670 000
43 778 100 000
53 400 000
13 733 871
200 000
1 695 892
11 000 000
1 670 000
43 776 956 403
p.m.
14 619 600
250 000
1 753 760
8 000 000
1 670 000
43 806 100 000
p.m.
13 733 871
200 000
1 695 892
8 000 000
1 670 000
43 804 956 403
53 400 000
14 619 600
250 000
1 753 760
11 000 000
1 670 000
43 778 100 000
53 400 000
13 733 871
200 000
1 695 892
11 000 000
1 670 000
43 776 956 403
EGFL - I ALT
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1452770_0009.png
Bilag 2
REGNSKABSÅRET 2014
FORELØBIGT FORBRUG AF EGFL-BEVILLINGER
Situationen pr. 28.2.2014
(mio. EUR)
Bevillinger
Budget (2)
mio. EUR
A
05 01
05 02
05 02 01
05 02 02
05 02 03
05 02 04
05 02 05
05 02 06
05 02 07
05 02 08
05 02 09
05 02 10
05 02 11
05 02 12
05 02 13
05 02 14
05 02 15
05 03
05 03 01
05 03 02
05 03 03
Udgifter
05010401 Udgifter til støttefunktioner til EGFL (Ikke-operationel teknisk bistand)
05 01 Administrative udgifter til EGFL (3) - I alt
INTERVENTIONER PÅ LANDBRUGSMARKEDERNE
Korn
Ris
Restitutioner for produkter, der ikke er opført i bilag 1
Fødevareprogrammer
Sukker
Olivenolie
Spindplanter
Frugt og grøntsager (anslået til 464 mio. EUR fra formålsbestemte indtægter)(*)(4)
Produkter henhørende under vinsektoren
Salgsfremmende foranstaltninger
Andre vegetabilske produkter/foranstaltninger
Mælk og mejeriprodukter
Oksekød
Fåre- og gedekød
Svinekød, æg og fjerkrækød, biavl og andre animalske produkter
05 02 INTERVENTIONER PÅ LANDBRUGSMARKEDERNE - I alt
DIREKTE STØTTE (**)
Afkoblet direkte støtte (anslået til 1 000 mio. EUR fra formålsbestemte indtægter)(*)(4)
Anden direkte støtte
Tillægsstøtte
05 03 Direkte støtte (**)
ANDRE UDGIFTER
05040114 Afslutning af udvikling af landdistrikter under EUGFL, Garanti-sektionen
Programmeringsperioden 2000-2006
050403 Afslutning a andre foranstaltninger
Revision af landbrugsudgifter, der finansieres af EGFL
POLITISK STRATEGI OG KOORDINATION VEDRØRENDE POLITIKOMRÅDET
LANDBRUG OG UDVIKLING AF LANDDISTRIKTER (ekskl. 050877 og 050880)
Udgifter i alt
7,9
7,9
p.m.
p.m.
4,0
p.m.
p.m.
45,3
6,2
676,7
1 085,0
61,5
240,4
81,1
1,1
p.m.
32,1
2 233,4
38 252,0
2 770,2
0,6
41 022,8
p.m.
p.m.
60,2
29,3
43 353,6
taget i
betragtning i
budgettet
638,0
165,0
46,0
615,0
1 464,0
Forbrug fra
november til
februar
mio. EUR
B
1,3
1,3
0,0
0,0
0,1
-0,7
0,0
13,0
6,3
269,1
218,2
19,9
139,7
31,3
0,2
0,0
1,5
698,6
36 509,3
1 480,4
0,0
37 989,7
-0,6
0,0
0,5
1,9
38 691,3
Afvigelse mellem
gennemførelse og
indikator
%
F=C-D
-14,3 %
-14,3 %
mio. EUR
G=B-E
-1,1
-1,1
Udnyttelse
%
C=B/A
16,2 %
16,2 %
0,0 %
2,4 %
0,0 %
0,0 %
28,6 %
101,2 %
39,8 %
20,1 %
32,4 %
58,1 %
38,7 %
19,0 %
4,6 %
31,3 %
95,4 %
53,4 %
5,2 %
92,6 %
Forbrugsprofil pr. februar
%
D
30,5 %
30,5 %
mio. EUR
E=D*A
2,4
2,4
51,3 %
2,1
-49,0 %
-2,0
19,5 %
98,9 %
24,2 %
23,8 %
34,3 %
53,9 %
38,6 %
70,9 %
3,3 %
27,9 %
91,5 %
58,3 %
40,7 %
89,3 %
8,8
6,1
163,5
257,8
21,1
129,6
31,3
0,8
1,1
622,2
35 007,0
1 615,7
0,2
36 622,9
9,1 %
2,2 %
15,6 %
-3,6 %
-1,9 %
4,2 %
0,0 %
-51,9 %
1,3 %
3,4 %
3,9 %
-4,9 %
-35,5 %
3,3 %
4,1
0,1
105,7
-39,6
-1,2
10,0
0,0
-0,6
0,4
76,5
1 502,3
-135,3
-0,2
1 366,8
05 04
05 07
05 08
0,8 %
6,4 %
89,2 %
28,7 %
2,7 %
86,0 %
17,3
0,8
37 265,5
-27,8 %
3,7 %
3,3 %
-16,8
1,1
1 425,8
Formålsbestemte indtægter
6701
6702
6703
Regnskabsafslutning inden for EGFL - formålsbestemte indtægter
Uregelmæssigheder i forbindelse med EGFL - formålsbestemte indtægter
Tillægsafgift for mælkeproducenter - formålsbestemte indtægter
Formålsbestemte indtægter fremført fra 2013
Indtægter i alt
(*)Kun til information: udgifter sammenholdt med oprindelige bevillinger og anslåede formålsbestemte indtægt
Frugt og grøntsager (inkl. formålsbestemte indtægter anslået til 464 mio. EUR)(4)
Afkoblet direkte støtte (inkl. formålsbestemte indtægter anslået til 1 000 mio. EUR)(4)
(**) Ikke inkluderet
Reserve til kriser i landbruget
415,7
80,0
46,5
710,2
1 252,5
05 02 08
05 03 01
1 140,7
39 252,0
269,1
36 509,3
23,6 %
93,0 %
24,2 %
91,5 %
275,6
35 922,1
-0,6 %
1,5 %
-6,4
587,2
05 03 10
424,5
0,0
(1) Regnskabsår = 16.10.2013 til 15.10.2014, men direkte udgifter mulige indtil 31.12.2014
(2) Vedrører forpligtelser
(3) Kapitlet ikke udelukkende EGFL
(4) Inkl. brug af formålsbestemte indtægter fremført fra det foregående år
3