Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2016-17
L 40 Spørgsmål 13
Offentligt
1710311_0001.png
Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Til:
Dato:
Erhvervsministeren
12. januar 2017
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
L 40
Forslag til lov om markedsføring.
Af erhvervs- og vækstministeren (Troels Lund Poulsen)
Spørgsmål 13
I ministerens svar på spørgsmål 2 om de erhvervsdrivendes øgede mulighe-
der for at sende reklamemails til forbrugeren skriver ministeren, at ”tilpasnin-
gen skaber en mere logisk og dynamisk regel, der sikrer forbrugerne mulig-
hed for at få de reklamer, de gene vil have”. Er ministeren enig i, at det er
vanskeligt at afgøre, hvilke reklamer hver enkelt forbruger ønsker at få? Her-
udover bedes ministeren forklare hvem, der vurderer hvilke reklamer, forbru-
gere ønsker at få, herunder hvordan denne vurdering bliver foretaget, og
hvordan der bliver vurderet og taget hensyn til forskellige forbrugeres ønsker.
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Karin Gaardsted (S) og Mette Reiss-
mann (S).
Svar bedes sendt elektronisk til spørgerne på [email protected], Met-
[email protected] og til [email protected].
På udvalgets vegne
Morten Bødskov
formand
1/1