L 13 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Familie- og forbrugerminister Lars Barfoed (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2005-06
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 4

Jf. bemærkningerne til § 4 i markedsføringslovforslaget (L 13), der beskriver redaktionelt stof i aviser, blade, radio og på tv, f.eks. eksponering af bestemte produkter/logoer i film og tv-udsendelser, som bygger på aftale mellem den erhvervsdrivende og de personer, der står bag eksponeringen, som skjult reklame, synes det uklart i lovforslaget: - om redaktionelle artikler vil blive betragtet som skjult reklame og dermed være strafbart, samt uklart - hvordan journalisten skal forholde sig i sådanne situationer. Ministeren bedes herunder desuden konkret klargøre, - om der er tale om strafbar skjult reklame, hvis en virksomhed har inviteret journalisten til at deltage i en event for at introducere et nyt produkt, f.eks. inden for rejser, biler eller møbeldesign, med henblik på en efterfølgende redaktionel omtale.
Dato: 01-11-2005
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 14-11-2005
Modtaget: 14-11-2005
Omdelt: 14-11-2005

ERU L 13 - svar på spm. 4, fra familie- og forbrugerministeren

L 13 svar på spm. 4 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 01-11-2005
Modtaget: 01-11-2005
Omdelt: 01-11-2005

Spm. om skjult reklame, til familie- og forbrugerministeren