L 74 B Forslag til lov om ændring af færdselsloven.

(Indførelse af betinget objektivt ansvar for ejer (bruger) af et motorkøretøj for visse hastighedsovertrædelser).

Udvalg: Retsudvalget
Samling: 2013-14
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 21

I hvilket omfang anerkender ministeren den pointe, som i høringssvaret fra ATAX fremhæves, nemlig at lovforslaget skaber interne konflikter mellem arbejdsgiver og chauffør, da det i langt de fleste tilfælde gælder, at det ikke er ejeren af taxaen, der er fører?
Dato: 13-12-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: færdselsret
Dokumentdato: 15-01-2014
Modtaget: 15-01-2014
Omdelt: 15-01-2014

L 74 - svar på spm. 21 om, i hvilket omfang ministeren anerkender, at lovforslaget skaber interne konflikter mellem arbejdsgiver og chauffør, da det i langt de fleste tilfælde gælder, at det ikke er ejeren af taxaen, der er fører, fra justitsministeren

Besvarelse REU 21 (L 74) [DOK1006178] (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 13-12-2013
Modtaget: 13-12-2013
Omdelt: 13-12-2013

Spm. om, i hvilket omfang ministeren anerkender, at lovforslaget skaber interne konflikter mellem arbejdsgiver og chauffør, da det i langt de fleste tilfælde gælder, at det ikke er ejeren af taxaen, der er fører, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version