L 24 Forslag til lov om ændring af lov om afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love.

(Grøn omlægning af bilbeskatningen - II).

Af: Skatteminister Kristian Jensen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2009-10
Status: Delt

Spørgsmål 62

Ministeren bedes redegøre for, hvad effekten er for København ved miljøzoner med krav til varebiler under følgende forudsætninger: 1. Krav om åbne partikelfiltre med en effektivitet på 30 pct. 2. Krav om lukkede partikelfiltre med en effektivitet på 99 pct. 3. Krav om lukkede partikelfiltre med en effektivitet på 99 pct., som også omfatter Euro 3 varebiler. Svarene bedes angivet i mikrogram pr. m3 i de 3 nævnte scenarier.
Dato: 07-12-2009
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 10-12-2009
Modtaget: 10-12-2009
Omdelt: 10-12-2009

L 24 - svar på spm. 62, fra miljøministeren

SAU L 24 svar på spm 62 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-12-2009
Modtaget: 07-12-2009
Omdelt: 07-12-2009

Spm. om at redegøre for, hvad effekten er for København ved miljøzoner med krav til varebiler under følgende forudsætninger: 1. Krav om åbne partikelfiltre med en effektivitet på 30 pct. 2. Krav om lukkede partikelfiltre med en effektivitet på 99 pct. 3. Krav om lukkede partikelfiltre med en effektivitet på 99 pct., som også omfatter Euro 3 varebiler, til miljøministeren, kopi til skatteministeren

Spm. om at redegøre for, hvad effekten er for København ved miljøzoner med krav til varebiler under følgende forudsætninger: 1. Krav om åbne partikelfiltre med en effektivitet på 30 pct. 2. Krav om lukkede partikelfiltre med en effektivitet på 99 pct. 3. Krav om lukkede partikelfiltre med en effektivitet på 99 pct., som også omfatter Euro 3 varebiler, til miljøministeren, kopi til skatteministeren (pdf-version)
Html-version