L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 13

I ministerens svar på spørgsmål 2 om de erhvervsdrivendes øgede muligheder for at sende reklamemails til forbrugeren skriver ministeren, at ”tilpasningen skaber en mere logisk og dynamisk regel, der sikrer forbrugerne mulighed for at få de reklamer, de gene vil have”. Er ministeren enig i, at det er vanskeligt at afgøre, hvilke reklamer hver enkelt forbruger ønsker at få? Herudover bedes ministeren forklare hvem, der vurderer hvilke reklamer, forbrugere ønsker at få, herunder hvordan denne vurdering bliver foretaget, og hvordan der bliver vurderet og taget hensyn til forskellige forbrugeres ønsker.
Dato: 12-01-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: handel og eksport
Dokumentdato: 12-01-2017
Modtaget: 12-01-2017
Omdelt: 12-01-2017

Spm. om, hvem, der vurderer hvilke reklamer, forbrugere ønsker at få m.v., til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version