L 101 Forslag til lov om ændring af lov om folkeskolen.

(Styrket evaluering og anvendelse af nationale test som pædagogisk redskab samt obligatoriske prøver m.v.).

Af: Undervisningsminister Bertel Haarder (V)
Udvalg: Uddannelsesudvalget
Samling: 2005-06
Status: Stadfæstet

Spørgsmål

36 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 101 - spørgsmål 1 Spm. om kommentar til henvendelse af 23/1-06 fra Efterskoleforeningen, til undervisningsministeren
Word_1_02-02-2006 10-24-15 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 2 Spm. om, hvem "ansatte m.fl." er, der får adgang til testopgaver og testresultater, som er omfattet af tavshedspligten, jf. lovforslagets § 1, nr. 18, og § 2, nr. 1, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-02-12 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 3 Spm. om, hvorfor er testopgaverne hemmelige, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-14-08 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 4 Spm. om der med folkeskoleforliget er taget stilling til, om der skal ske offentliggørelse af testresultaterne på landsplan, til undervisningsministeren
Word_1_16-02-2006 17-10-41 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 5 Spm. om, hvorfor eleven ikke har ret til indsigt i de oplysninger, der behandles om eleven, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-18-36 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 6 Spm. om tavshedspligten betyder, at forældrene ikke må underrette eleven om resultatet af testen, når forældrene er blevet underrettet skriftligt, til undervisningsministeren
Word_1_16-02-2006 17-23-32 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 7 Spm. om lovforslaget er blevet uaktuelt i forhold til folkeskoleforliget i forbindelse med underrettelselse af forældrene, til undervisningsministeren
Word_1_16-02-2006 21-51-13 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 8 Spm. om, hvordan forældre, lærere, elever, uafhængige iagttagere m.fl. skal kunne vurdere testenes hensigtsmæssighed, hvis testopgaverne er hemmelige, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-19-41 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 9 Spm. om, hvordan kommunerne skal kunne udarbejde den kvalitetsrapport, som omtalt i folkeskoleforliget, uden at forholde sig til testresultater for klasser og skoler, til undervisningsministeren
Word_1_16-02-2006 21-55-08 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 10 Spm. om, hvordan ministeren forstiller sig konkret, at test finder sted, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-21-09 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 11 Spm. om, hvad ministeriets risikoanalyser viser vedrørende EU-udbud, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-22-15 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 12 Spm. om, hvorfor elevernes tilegnelse af kundskaber og færdigheder skal evalueres, jf. § 1, nr. 5, når det i den af regeringen foreslåede nye formålsparagraf, jf. alm. del – bilag 165, ikke længere er en del af folkeskolens formål, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-23-37 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 13 Spm. om, hvorfor det ikke skal evalueres, om eleverne tilegner sig arbejdsmetoder og udtryksformer, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-25-03 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 14 Spm. om ministeren deler OECD’s vurdering, at der er en række uheldige erfaringer med rangordning som følge af offentliggørelse af testresultater fra test i skoleforløbet, i rapporten om grundskolen i Danmark fra 2004, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 10-40-05 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 15 Spm. om, hvordan ministeren definere et »internt pædagogisk arbejdsredskab«, jf. bemærkningerne til § 1, nr. 18, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-26-16 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 16 Spm. om, hvad det er for opgaver, som lærerne ikke skal løse i fremtiden, siden de uden øget tidsforbrug kan anvende og afholde test, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-27-19 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 17 Spm. om, hvordan kampagnen om evalueringskultur skal afvikles, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-28-18 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 18 Spm. om, hvordan og hvem der skal afgøre, om der bliver behov for at bruge ministerens bemyndigelse til at fastsætte antal test, klassetrin og fag, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-29-44 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 19 Spm. om, hvad der skal til, for at en elev fritages for deltagelse i de nationale, obligatoriske test, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 0-33-01 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 20 Spm. om folkeskolens afgangsprøver kun kan afholdes som en samlet pakke, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 10-48-12 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 21 Spm. om lovforslaget betyder, at de frie skoler bliver mødt af et enten-eller forstået på den måde, at enten afholder de alle de prøver, som folkeskolens elever skal op til, eller også afholder de ingen prøver, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 10-52-11 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 22 Spm. om, hvilke pædagogiske fremskridt ministeren forventer, der opnås ved at gøre afgangsprøven obligatorisk, til undervisningsministeren
Word_1_20-02-2006 10-55-18 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 23 Spm. om kommentar til henvendelsen af 13/2-06 fra Farsø Efterskole m.fl.
Word_1_20-02-2006 9-55-24 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 24 Spm. om kommentar til materiale modtaget i forbindelse Farsø Efterskole m.fl.'s foretræde for udvalget d. 21/2-06, til undervisningsministeren
Word_1_23-02-2006 08-55-24 (pdf-version)
Html-version
L 101 - spørgsmål 25 Spm. om hvorfor lovforslagets § 1, nr. 12, om ministerens bemyndigelse til at fastsætte regler om fritagelse for at aflægge folkeskolens afgangsprøver (ny affattelse af § 14, stk. 4) fortolkes så snævert, som det sker i lovforslagets bemærkninger, til undervisningsministeren.
Word_1_25-02-2006 22-12-32 (pdf-version)
Html-version
36 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200