Det eneste, jeg kan sige til hr. Morten Messerschmidt, og det er sådan nogle helt overordnede betragtninger, er, at dette jo faktisk meget ofte er tilfældet, når man taler om at lovgive på det EU-retlige område, sådan at der er en juridisk diskussion om, hvad det korrekte hjemmelsgrundlag er. Og her er der naturligvis også ofte en diskussion, dels mellem forskellige ressortministre - jeg vil sige, at det indre marked i hvert fald ikke er noget, der hører under mit ressortområde - dels er der naturligvis også en diskussion af, hvor langt man kan gå i forhold til de retslige regler, man skal holde sig inden for.
Det, jeg kan sige på vegne af både Det Konservative Folkeparti og Venstre, er, at vi sådan set altid har anlagt en meget restriktiv betragtning af, hvornår man går ind og, om man så må sige, overbenytter de hjemmelsbestemmelser, der er i EU-lovgivningen. Vi har generelt set været meget kritiske over for brugen af den såkaldte gummiparagraf, og derfor er det selvfølgelig også meget, meget væsentligt, at vi ikke kommer i en situation, hvor Kommissionen af politiske årsager ønsker at benytte en hjemmel, som vi ikke juridisk finder holder vand og er begrundet.
Jeg kender ikke den konkrete sag, som hr. Morten Messerschmidt nævnede, men jeg kender selv fra min tid i Europaudvalget til talrige sager, hvor jeg synes, at Kommissionen er gået meget vidt i deres fortolkning af EU-bestemmelserne. Der kunne være hele spørgsmålet omkring forbud mod tobaksreklamer osv., hvor jeg jo mener, at det har haft en klart sundhedsfremmende effekt, men hvor Kommissionen altså fortolkede det sådan, at det var indre marked-regler. Og det vil der ikke alene være en juridisk, men så sandelig også en politisk diskussion af, og den skal vi fortsætte med at have.