Jeg er altså ikke enig med beskæftigelsesministeren, når beskæftigelsesministeren siger, at nu er det anerkendt, at man har retten til at konflikte, at nu er det anerkendt, at det hele skal foregå på danske præmisser her i Danmark, for sagen er jo, at man netop ikke har formuleret noget i forliget.
Det eneste, man har formuleret, er, at man ikke skal køre på oprindelseslandsprincippet, og der har vi altså et problem.
For det er selvfølgelig godt, at man kan blive enige om, at vi ikke skal køre på oprindelseslandsprincippet, men ville det ikke være bedre, om man så også formulerede, hvad det rent faktisk er, vi skal køre på, i stedet for at lade det være op til EF-Domstolen eller Kommissionen eller andre af EU's organer efterfølgende at formulere, hvordan reglerne så skal se ud?
Vi har set, hvordan EF-Domstolen gang på gang trodser de hensigtserklæringer, som man vedtager i Rådet, er fuldstændig ligeglad med, hvad medlemslandene mener, og alligevel implementerer dele af lovgivningen, som der faktisk var politisk enighed om ikke skulle implementeres. Det er det, vi ser med forfatningen i øjeblikket.
Det, jeg frygter, er, at når der ikke indskrives meget klart i direktivet, at i Danmark arbejder vi på danske vilkår, kan vi efterfølgende se en EF-Domstol implementere dele af oprindelseslandsprincippet. Derfor vil jeg bare indtrængende anmode om, at beskæftigelsesministeren har øje for, at det er et problem, at man slet ikke formulerer noget
i direktivet.