L 160 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring og om ophævelse af lov om Forbrugerforum.

(Ophævelse af specialforbuddene mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer, fastsættelse af regler om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens gennemførelse og offentliggørelse af sammenlignende test samt anvendelse af anonym informationsindsamling m.v.).

Af: Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2010-11 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 15

Ifølge lovforslaget ophæves kravene til rabatmærker, jf. markedsføringslovens nugældende § 10, stk. 2 tilsyneladende, uden at dette er nødvendiggjort af vores EU-retlige forpligtelser. Ministeren bedes redegøre for, om der i henhold til lovforslagets formulering af § 9, stk.1, ikke i fremtiden skal stilles krav som hidtil om, at detailhandlen ved brug af rabatmærker, der udleveres i forbindelse med et køb til brug for senere indløsning, skal angive udstederens (firma)navn og værdien af mærket på hvert enkelt mærke, samt at rabatmærkeudstederen skal indløse mærkerne, når mærker til en værdi af et nærmere fastsat beløb – f.eks. 20 kr. som i dag– kræves indløst af forbrugeren. Hvis ministeren ikke mener, at disse krav skal gælde i fremtiden, bedes ministeren redegøre for årsagen hertil.
Dato: 03-05-2011
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 09-05-2011
Modtaget: 09-05-2011
Omdelt: 09-05-2011

L 160 - svar på spørgsmål 15, fra økonomi- og erhvervsministeren

ERU - L 160 - Spm. 15 - Følgebrev (pdf-version)
Html-version
ERU - L 160 - Spm. 15 - Svar (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-05-2011
Modtaget: 03-05-2011
Omdelt: 03-05-2011

Spm. om redegørelse for, om der i henhold til lovforslagets formulering af § 9, stk.1, ikke i fremtiden skal stilles krav om udstederens (firma)navn og værdien af mærket på hvert enkelt rabatmærke, til økonomi- og erhvervsministeren

Spørgsmål 15 på L 160 (pdf-version)
Html-version