L 152 Forslag til lov om ændring af lov om anlæg af en jernbanestrækning København-Ringsted over Køge.

(Bemyndigelse til ændringer af Ringsted Station med dertil hørende anlæg).

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2013-14
Status: Bortfaldet

Spørgsmål 25

Det antages, at svaret på L 152 – spm. 23 forholder sig til en løsning øst for Køge landevej. Hvis man i stedet placerede skæringspunktet vest for Køge Landevej med skæringspunkt ca. 500 meter øst for Adamshøj, altså sådan at man undgår de fordyrende elementer der opstår, når det laves i knudepunktet mellem motorvej, moseareal og to jernbanestrækninger, så ville den opgjorte prisforskel på 500 mio.kr. vel blive meget mindre?
Dato: 06-05-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur
Dokumentdato: 15-05-2014
Modtaget: 15-05-2014
Omdelt: 15-05-2014

L 152 - svar på MFU spm. 25 om, hvis man i stedet placerede skæringspunktet vest for Køge Landevej med skæringspunkt ca. 500 meter øst for Adamshøj, altså sådan at man undgår de fordyrende elementer der opstår, når det laves i knudepunktet mellem motorvej, moseareal og to jernbanestrækninger, så ville den opgjorte prisforskel på 500 mio.kr. vel blive meget mindre, fra transportministeren

Svar på TRU spm 25, vedr. L152 (Ringsted st.) (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 06-05-2014
Modtaget: 06-05-2014
Omdelt: 06-05-2014

MFU spm. om, hvis man i stedet placerede skæringspunktet vest for Køge Landevej med skæringspunkt ca. 500 meter øst for Adamshøj, altså sådan at man undgår de fordyrende elementer der opstår, når det laves i knudepunktet mellem motorvej, moseareal og to jernbanestrækninger, så ville den opgjorte prisforskel på 500 mio.kr. vel blive meget mindre, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version