L 177 Forslag til lov om ændring af lov om en Cityring og ligningsloven.

(Supplerende miljømæssige vurderinger, bemyndigelser til at fastsætte regler om forurening og gener fra byggepladserne, kompensation til metrobyggepladsernes naboer, skattefritagelse for kompensation m.v.).

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2013-14
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 61

Det fremgår af Metroselskabets indlæg af 26.05.2014, side 6, til Natur- og Miljøklagenævnet, at Metroselskabet i dette indlæg anerkender, at støjgrænsen på byggepladsen Nørrebroparken realistisk er sat til 72/71 dB(A) (senere nedsat til 70 dB(A)), og har på et tidspunkt målt det aktuelle støjniveau til 67 dB(A). Ministeren bedes oplyse, hvordan det kan forekomme, at Metroselskabet benytter sig af forskellige støjgrænser og –målinger, alt efter hvilken myndighed, der tilskrives (her henholdsvis Natur- og Miljøklagenævn og Transportministeriet), idet støjgrænsen i den supplerende VVM, der følger lovforslag L 177, er sat til 60 dB(A), den støjgrænse, hvorefter der fastsættes kompensation og tildeles genhusning efter.
Dato: 02-06-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport
Dokumentdato: 02-06-2014
Modtaget: 02-06-2014
Omdelt: 03-06-2014

L 177 - svar på spm. 61 om, hvordan det kan forekomme, at Metroselskabet benytter sig af forskellige støjgrænser og –målinger, alt efter hvilken myndighed, der tilskrives m.v., fra transportministeren

Svar på TRU L 177 - Spm 61 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-06-2014
Modtaget: 02-06-2014
Omdelt: 02-06-2014

Spm. om, hvordan det kan forekomme, at Metroselskabet benytter sig af forskellige støjgrænser og –målinger, alt efter hvilken myndighed, der tilskrives m.v., til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Indlæg til nævnet vedr påbud af 23 april 2014 NØP (pdf-version)
Html-version