L 152 Forslag til lov om ændring af lov om anlæg af en jernbanestrækning København-Ringsted over Køge.

(Bemyndigelse til ændringer af Ringsted Station med dertil hørende anlæg).

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2013-14
Status: Bortfaldet

Spørgsmål 35

Af ministerens svar på TRU alm. del – spm. 411 - Bilag 1 "Analyse af Ringsted Station" side 24 fremgår, at en ændret køreplan, hvor regionaltogene ikke længere vender i Ringsted, men forlænges til Slagelse eller Næstved, har en stor positiv effekt på ankomstregulariteten til Ringsted fra Roskilde. Den forbedrede afvikling i Ringsted skulle forbedre regulariteten hele vejen frem til Odense. Ministeren bedes redegøre for divergensen i forhold til ministerens svar på L 152 – spm. 19, hvoraf det fremgår, at der ikke er behov for at forlænge eksisterende regionaltogssystem Østerport - Ringsted til Slagelse eller Næstved pga. en vestlig placering af den dobbeltsporede niveaufri udfletning. Ministeren bedes endvidere redegøre for, hvorfor en investering i ekstra togmateriel og personale i anlæggets levetid på 120 år ikke er relevant ved værdiansættelse og sammenligning af forskellige løsningsalternativer?
Dato: 06-05-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur
Dokumentdato: 19-05-2014
Modtaget: 19-05-2014
Omdelt: 19-05-2014

L 152 - svar på MFU spm. 35 om, hvor regionaltogene ikke længere vender i Ringsted, men forlænges til Slagelse eller Næstved, har en stor positiv effekt på ankomstregulariteten til Ringsted fra Roskilde, fra transportministeren

Svar på TRU spm 35 vedr. L152 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 06-05-2014
Modtaget: 06-05-2014
Omdelt: 06-05-2014

MFU spm. om, hvor regionaltogene ikke længere vender i Ringsted, men forlænges til Slagelse eller Næstved, har en stor positiv effekt på ankomstregulariteten til Ringsted fra Roskilde, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version