L 152 Forslag til lov om ændring af lov om anlæg af en jernbanestrækning København-Ringsted over Køge.

(Bemyndigelse til ændringer af Ringsted Station med dertil hørende anlæg).

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2013-14
Status: Bortfaldet

Spørgsmål 36

Af ministerens svar på TRU alm. del – spm. 411 - Bilag 1 "Analyse af Ringsted Station" side 30 fremgår: "Alt taget i betragtning vil en dobbeltsporet niveaufri udfletning i Ringsted give større fleksibilitet i køreplanlægningen, idet det vil være muligt at planlægge togene fra Odense og Næstved til at ankomme og afgå samtidigt fra Ringsted. Derudover kan en højere hastighed gennem Ringsted i dobbeltsporet udfletning udnyttes til en bedre køreplan, eksempelvis til reduktion af rejsetiden for de hurtige forbindelser." Under betegnelsen "ny linjeføring" blev Transportudvalget den 24. april 2014 præsenteret for et forslag til en dobbeltsporet niveaufri udfletning beliggende mellem Adamshøj og Kværkeby, jf. L152 - bilag 9. Ministeren bedes redegøre for, om en dobbeltsporet niveaufri udfletning placeret mellem Adamshøj og Kværkeby som foreslået Transportudvalget indeholder de samme eller flere trafikale fordele end den af Banedanmark foreslåede dobbeltsporede niveaufri udfletning i vest?
Dato: 06-05-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur
Dokumentdato: 15-05-2014
Modtaget: 15-05-2014
Omdelt: 15-05-2014

L 152 - svar på MFU spm. 36 om ministeren kan redegøre for, om en dobbeltsporet niveaufri udfletning placeret mellem Adamshøj og Kværkeby som foreslået Transportudvalget indeholder de samme eller flere trafikale fordele end den af Banedanmark foreslåede dobbeltsporede niveaufri udfletning i vest, fra transportministeren

Svar på TRU spm 36 vedr. L152 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 06-05-2014
Modtaget: 06-05-2014
Omdelt: 06-05-2014

MFU spm. om ministeren kan redegøre for, om en dobbeltsporet niveaufri udfletning placeret mellem Adamshøj og Kværkeby som foreslået Transportudvalget indeholder de samme eller flere trafikale fordele end den af Banedanmark foreslåede dobbeltsporede niveaufri udfletning i vest, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version