L 160 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring og om ophævelse af lov om Forbrugerforum.

(Ophævelse af specialforbuddene mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer, fastsættelse af regler om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens gennemførelse og offentliggørelse af sammenlignende test samt anvendelse af anonym informationsindsamling m.v.).

Af: Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (KF)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2010-11 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 18

I svaret på spørgsmål 2 slår ministeren fast at ”visse principielt frivillige aktiviteter kan […] være helt nødvendige for, at en virksomhed kan være på markedet (…)”, og at ministeren anser muligheden for, at erhvervsdrivende benytter sig af organiseret rabat som en sådan aktivitet. Rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer kan betragtes som samme type aktiviteter. Vil ministeren ved hjælp af AMVAB-metoden beregne de administrative omkostninger ved en ophævelse af forbuddet mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer under antagelse af, at mindst 50 pct. af de erhvervsdrivende anvender disse muligheder?
Dato: 04-05-2011
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 09-05-2011
Modtaget: 09-05-2011
Omdelt: 09-05-2011

L 160 - svar på spørgsmål 18, fra økonomi- og erhvervsministeren

ERU - L 160 - Spm. 18-22 - Følgebrev (pdf-version)
Html-version
ERU - L 160 - Spm. 18 - Svar (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 04-05-2011
Modtaget: 04-05-2011
Omdelt: 04-05-2011

Spm. om ministeren, ved hjælp af AMVAB-metoden, vil beregne de administrative omkostninger ved en ophævelse af forbuddet mod rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer under antagelse af, at mindst 50 pct. af de erhvervsdrivende anvender disse muligheder, til økonomi- og erhvervsministeren

Spørgsmål 18 på L 160 (pdf-version)
Html-version